Oprettet 5. jan. 2016

Pettinaroli gulvvarme - telestat

Stillet af heeb1972 Varme
Hej

Har gulvvarme ( fjernvarme ) pettinaroli med 6 kredse.

Jeg har pt inden varme da telestaterne ikke reagerer :-(

Har haft koblet strømmen fra og til igen - testet at der er kontakt
fra alle rum termostaterne til kontrol enheden.

Haft taget telestaterne af og motioneret ventilerne.

Men telestaterne åbner ikke for varmen.

Hvad kan jeg gøre ?

På forhånd tak

Mvh
Henrik

5 svar

№ 1

Svar af Klaus

Klaus Ekspert
hej velkommen til

jeg kan se du har gjort for arbejdet:)

viser din kontrol box med at den lyser for hver kreds når den kalder på varme?
kører din pumpe uden de åbner?
har du prøvet at omkode en at dine rumtermosteter til boxen for at se om den reager

mvh klaus
№ 2

Svar af heeb1972

heeb1972
Hej

Jeg prøvede at holde set knappen nede i 5 sek på styreboxen og derefter koble de 4 zoner til som jeg har.
Det gik sådan set fint men stadig ingen ændring.
Hvis jeg trykker 10sek på rumtermostaten blinker den fint på boxen men den holder op med at lyse og søger nok derfor heller ikke varme :-(

Pumpen kører fint...

Nægter at tro at alle er gået i stykker

Mvh
Henrik
№ 3

Svar af Klaus

Klaus Ekspert
din box skal give et signal når den har modtaget enheden ved enten blikne en gang eller slukke helt du skal tage din rum termostat med ned til boksen for at den giver det bedste signal der efter inden du tager den med op tester du den nede ved boksen for at se om den vil åbne og lukke den øvelse kan godt tage 10 min det gør jeg som regl for at være sikker på at den virker det er der for vi koster kassen:) ps. kik i brugs anvisningen for hvordan du om koder den


jeg har set på nogle meget får at der sidder em sikring i boxen
№ 4

Svar af heeb1972

heeb1972
Tak for god sparing :-)
Det er en bravo styrebox jeg har.
Læste at hvis sikringen var gået var der ikke det grønne lys i dioden.
Har prøvet at følge vejledningen for programering at bravo boxen.

Når strømmen har været taget fra skulle de diode hvor der er programmeret en tilhørende termostat lyse rødt....
I mit tilfælde lyser alle 6
Hvilket får mig til at tro at programmeringen af boxen fejlede

Mvh
Henrik
№ 5

Svar af Klaus

Klaus Ekspert
jeg er rigtig glad for at kunne hjælpe dig og jeg håber at du kunne bruge min hjælp.

jeg håber du vil anbefale os til andre og bruge os igen og give os en lille like på facebook med evt en kommentar.

mvh klaus:)