Oprettet 25. jul. 2015
Omvendt rørføring og termostat
Jeg er i den uheldige situation at jeg har købt en termostat til bruser, men nu viser det sig at lejligheden har omvendt rørføring.
Jeg kan ikke bare vende det på hovedet da der er studs på.
Den rigtige løsning er selvfølgeligt at returnere termostaten og købe en til omvendt rørføring. Problemet er bare at jeg lige har slæbt det over til min svigermor i Rusland, så nu leder jeg efter en god løsning, så det kan fikses nu og ikke til næste år.
En mulighed er jo at få en lokal vvs'er til at sætte nogle rør på kryds, selvom det ikke er kønt.
Er det muligt at købe et færdigt produkt som kan vende vandføringen rundt uden at det ser for skørt ud?
Kjeld Flarup
Jeg kan ikke bare vende det på hovedet da der er studs på.
Den rigtige løsning er selvfølgeligt at returnere termostaten og købe en til omvendt rørføring. Problemet er bare at jeg lige har slæbt det over til min svigermor i Rusland, så nu leder jeg efter en god løsning, så det kan fikses nu og ikke til næste år.
En mulighed er jo at få en lokal vvs'er til at sætte nogle rør på kryds, selvom det ikke er kønt.
Er det muligt at købe et færdigt produkt som kan vende vandføringen rundt uden at det ser for skørt ud?
Kjeld Flarup
6 svar
№ 1
Svar af Klaus
hej kjeld
man kan købe en termostat batteri med omvend rørføring som den er bygget til, men i de fleste tilfælde er det en bestilling vare.
det komme helt an på hvilken model du vl have men der er nogle mærker der laver det som damixa og grohe jeg vil gerne undersøge nærmere hvis du er interresert,men der er ikke mange der laver dem.
det bliver svært at lave om på rør og måske koste en formue,jeg har ikke set det så det bliver svært at bedømme det men min anbefaling er hvis du ikke har en til at se på det må du desværre bytte dit batteri.
hvis det er grohe har de lavet en termostet man kan sætte ind så det bliver omvendt
jeg vil rigtig gerne hjælpe dig
mvh klaus
ps du er velkommen til at vende tilbage
man kan købe en termostat batteri med omvend rørføring som den er bygget til, men i de fleste tilfælde er det en bestilling vare.
det komme helt an på hvilken model du vl have men der er nogle mærker der laver det som damixa og grohe jeg vil gerne undersøge nærmere hvis du er interresert,men der er ikke mange der laver dem.
det bliver svært at lave om på rør og måske koste en formue,jeg har ikke set det så det bliver svært at bedømme det men min anbefaling er hvis du ikke har en til at se på det må du desværre bytte dit batteri.
hvis det er grohe har de lavet en termostet man kan sætte ind så det bliver omvendt
jeg vil rigtig gerne hjælpe dig
mvh klaus
ps du er velkommen til at vende tilbage
№ 2
Svar af KjeldFlarup
Tak for svar Klaus.
Det er faktisk et HansGrohe 1001 SL og jeg har set sådan en ventil på nettet. Jeg synes bare ikke at der står den passer til 1001 SL. Og jeg har ikke fundet nogle produkt specifikationer på den som beskriver hvordan man gør.
Så jeg er ikke sikker på at det er muligt med den model.
Mvh Kjeld Flarup
Det er faktisk et HansGrohe 1001 SL og jeg har set sådan en ventil på nettet. Jeg synes bare ikke at der står den passer til 1001 SL. Og jeg har ikke fundet nogle produkt specifikationer på den som beskriver hvordan man gør.
Så jeg er ikke sikker på at det er muligt med den model.
Mvh Kjeld Flarup
№ 3
Svar af Klaus
jeg undersøger det i uge har den en chance for at give mig et billede af batteri
mange tak mvh.klaus
mange tak mvh.klaus
№ 4
Svar af Klaus
Jeg har skrevet en mail til hans Grohe i dag så jeg venter svar fra dem i morgen eller over morgen
Mvh Klaus
Mvh Klaus
№ 5
Svar af Klaus
jeg har fået svar fra hans grohe og det viser sig til at man ikke kan får en omvendt termostat til din grohe 1001 SL desvære så der er ikke andet for at du er nød til at bytte det.
jeg er ked af at der ikke er andre løsninger på dit problem jo mindre du vil lave om på rørne eller bytte det til et andet med omvendt
mvh klaus
jeg er ked af at der ikke er andre løsninger på dit problem jo mindre du vil lave om på rørne eller bytte det til et andet med omvendt
mvh klaus
№ 6
Svar af KjeldFlarup
Tak for din indsats Klaus.
Jeg kan love dig for at der ikke bliver byttet om på nogle rør. Selvom det er et nybygget hus, så er rørene muret ind, som man lavede det i Danmark for 50-100 år siden.
Så vi må igen næste år med et nyt armatur.
M.v.h. Kjeld Flarup
Jeg kan love dig for at der ikke bliver byttet om på nogle rør. Selvom det er et nybygget hus, så er rørene muret ind, som man lavede det i Danmark for 50-100 år siden.
Så vi må igen næste år med et nyt armatur.
M.v.h. Kjeld Flarup