Oprettet 27. maj 2017
lugt køkken
Bor øverst 4.sal har grim sur lugt på periodevis daglig basis med arnested køkken.
Lugten er lidt over hjørneskab, hvor der under gulvniveau går køkkenafløbsrør, der bliver lugt i teknikskab, hvor faldstamme er. Der er ligeledes spredning gennem hul i teknikskab under alle mine gulve,hvor det via sprækker trænger op i boligen.
Jeg kan tydeligt fornemme, at det "gasser". Der er foretaget røgsporing, der intet viste. Rørene var slammede, blev renset, og det tog toppen af lugt/gas, men stadig helt uacceptabelt meget gas. Udluftning over tag, som skulle være checket.
Spørgsmålet er,om det er fra faldstammen eller fra afløbsrørene. Et stykke gulv er nok nødt til at blive fjernet, så man kan se det skjulte. Jeg føler meget, at faldstammen trækker sit vejr gennem min lejlighed. Ingen andre naboer har nogle lignende problemer, så problemet må ligge hos mig, eller fordi jeg bor øverst Min underbo har som jeg ingen fugt i teknikskab som følge af lækage, men kan vel også være tale om luftlækage.
Lugten er lidt over hjørneskab, hvor der under gulvniveau går køkkenafløbsrør, der bliver lugt i teknikskab, hvor faldstamme er. Der er ligeledes spredning gennem hul i teknikskab under alle mine gulve,hvor det via sprækker trænger op i boligen.
Jeg kan tydeligt fornemme, at det "gasser". Der er foretaget røgsporing, der intet viste. Rørene var slammede, blev renset, og det tog toppen af lugt/gas, men stadig helt uacceptabelt meget gas. Udluftning over tag, som skulle være checket.
Spørgsmålet er,om det er fra faldstammen eller fra afløbsrørene. Et stykke gulv er nok nødt til at blive fjernet, så man kan se det skjulte. Jeg føler meget, at faldstammen trækker sit vejr gennem min lejlighed. Ingen andre naboer har nogle lignende problemer, så problemet må ligge hos mig, eller fordi jeg bor øverst Min underbo har som jeg ingen fugt i teknikskab som følge af lækage, men kan vel også være tale om luftlækage.
17 svar
№ 1
Svar af dan
hej og velkommen til
har du tagudluft ved et vindue eller kan du se udluftning ud af et vindue i nærheden af lejeligheden?
har du tagudluft ved et vindue eller kan du se udluftning ud af et vindue i nærheden af lejeligheden?
№ 2
Svar af dan
du er også velkommen til at bruge hvores telefon service
№ 3
Svar af MOCCA
udluftning på tag ja men ikke ved vindue - lugten er noget nyt har boet her i 17 år, og lugten er meget stærkere, end hvis det kom ind via vindue. Det er en meget gasset lugt, som gør luften indendørs meget tung og svær at trække vejret i.
№ 4
Svar af dan
det bekymrer mig lidt du siger gas lugt har du gas i lejeligheden?
hvornår fik du taget røgprøven?
og er du sikker på at det er faldstammen den er galt med
har du forsøgt at rense alle dine vandlåse?
efter du har renset vandlåsne skal du fylde din vask op med varmt vand her efter lukke vandet ud imens du lukker vandet ud skal du lade det varme vand løbe og gentage processen 2 gange
hvornår fik du taget røgprøven?
og er du sikker på at det er faldstammen den er galt med
har du forsøgt at rense alle dine vandlåse?
efter du har renset vandlåsne skal du fylde din vask op med varmt vand her efter lukke vandet ud imens du lukker vandet ud skal du lade det varme vand løbe og gentage processen 2 gange
№ 5
Svar af dan
har du evt nogle billder jeg kan se
№ 6
Svar af MOCCA
Vandlås er renset ligesom rørene, har også ladet meget varmt vand løbe længe samt fyldt vasken helt mange gange og lukket ud på een gang. Røgsporing primo febr. i år. Nej har ikke gas i lejligheden, men kloakgas, der finder vej ind i min lejlighed. Når dårlig lugt, der ellers ikke er der, men kommer i dunstninger, kan det vel kun være fra afløbsrør eller fra faldstammen, tænkte måske utætte samlinger/pakninger/tætninger eller tæret rør. Det er helt tydeligt, at det kommer under gulvene, da indeklimaet ændrer sig markant.
Det er et kæmpestort problem, da jeg også tænker sundhedsfaren i det, ud over at det er yderst ubehageligt at opholde sig i.
Det er et kæmpestort problem, da jeg også tænker sundhedsfaren i det, ud over at det er yderst ubehageligt at opholde sig i.
№ 7
Svar af MOCCA
Har ikke billeder - teknikskab m.faldstamme er gennemgået af VVS. Bygning fra 1990 og afløbsrørene er under gulvniveau.
№ 8
Svar af dan
hmmmm lyder besynderligt
har du haft en vvs montør ud og kikke på det efter røg sporing?
lige pt kan jeg ikke se det her fra jeg ville mene at du skal få det undersøgt
hvis du bor i kbh og om egen kan vi tjekke op på det ved en time løn betaling ellers tænker jeg du skal have en op og se på det jeg kan ikke på ståendefod sige hvad det skyldes
har du haft en vvs montør ud og kikke på det efter røg sporing?
lige pt kan jeg ikke se det her fra jeg ville mene at du skal få det undersøgt
hvis du bor i kbh og om egen kan vi tjekke op på det ved en time løn betaling ellers tænker jeg du skal have en op og se på det jeg kan ikke på ståendefod sige hvad det skyldes
№ 9
Svar af dan
er du lejer eller ejer af lejeligheden?
№ 10
Svar af MOCCA
Vi har automatisk udsugningsregulering, således der suges mere ved aftentid, pga. madlavning. Det er også her, det typisk kommer, og det giver jo et undertryk i lejligheden, således der evt. kan suges noget ud fra fx. en revne et sted.
№ 11
Svar af MOCCA
Jeg er lejer, og udlejer vil ikke anerkende det, hvilket er dybt frustrerende - nok et pengespørgsmål.
Jeg bor i Ã…rhus, og en VVS har været til en besigtigelse og foreslog at et stykke gulv skal op, således han kan se de skjulte rør om der er noget galt her under gulvniveau.
Jeg bor i Ã…rhus, og en VVS har været til en besigtigelse og foreslog at et stykke gulv skal op, således han kan se de skjulte rør om der er noget galt her under gulvniveau.
№ 12
Svar af MOCCA
Hvis udluftningen på taget alligevel er lidt stoppet eller defekt, ville de andre naboer så også have disse problemer, eller er det kun mig, fordi jeg er den sidste før udluftningen ?
№ 13
Svar af dan
udluftning på taget er kun til at der ikke danner warkum i faldstammen så vandlås ikke bliver tømt for vand og udluftning af faldstammen.
det er ikke så tit vi ser udluftningen er blokeret
jeg er lidt på samme ide som din vvs montør
er du medlem af llo så kan du lave en sag og som forpligter ejer at udbedre evt fejl og mangler ifl jeres leje aftale.
hvis det er på det lodrette stykke er det egendommen der skal stå for udgifterne
http://llo.dk/Om-LLO/Afdelinger/Aarhus.aspx
det er ikke så tit vi ser udluftningen er blokeret
jeg er lidt på samme ide som din vvs montør
er du medlem af llo så kan du lave en sag og som forpligter ejer at udbedre evt fejl og mangler ifl jeres leje aftale.
hvis det er på det lodrette stykke er det egendommen der skal stå for udgifterne
http://llo.dk/Om-LLO/Afdelinger/Aarhus.aspx
№ 14
Svar af MOCCA
okay, tak for info. og link.
sag har dog været til Huslejenævn, men idet det er en periodisk lugt, og den ikke var så udpræget netop som Huslejenævnet var her til besigtigelsen, afviste de, at der lugtede, hvilket er grotesk, for der kan jo sagtens lugte på andre tidspunkter. Vil nok få en døgn-VVS på, når det lugter, så han kan verificere sagen.
Mange tak for din tid og ulejlighed.
sag har dog været til Huslejenævn, men idet det er en periodisk lugt, og den ikke var så udpræget netop som Huslejenævnet var her til besigtigelsen, afviste de, at der lugtede, hvilket er grotesk, for der kan jo sagtens lugte på andre tidspunkter. Vil nok få en døgn-VVS på, når det lugter, så han kan verificere sagen.
Mange tak for din tid og ulejlighed.
№ 15
Svar af dan
vi er her for at hjælpe alle som stå i en vvs situation og alle er velkommen :)
vi håber du har fået svar på dine spørgsmål ellers vender du bare tilbage
vi håber du give en vurdering på trustpilot
https://dk.trustpilot.com/review/danskvvsforum.dk
og har du flere spørgsmål er jeg klar ved forummet eller på hvors telefon service
mvh dan
vi håber du har fået svar på dine spørgsmål ellers vender du bare tilbage
vi håber du give en vurdering på trustpilot
https://dk.trustpilot.com/review/danskvvsforum.dk
og har du flere spørgsmål er jeg klar ved forummet eller på hvors telefon service
mvh dan
№ 16
Svar af MOCCA
Hej Dan,
det er rigtig fint at kunne spørge en fagmand og føle sig velkommen og taget seriøst efter så meget modstand. Måske der dukker nye spørgsmål op på et senere tidspunkt.
det er rigtig fint at kunne spørge en fagmand og føle sig velkommen og taget seriøst efter så meget modstand. Måske der dukker nye spørgsmål op på et senere tidspunkt.
№ 17
Svar af dan
vi gør hvad vi kan og nogle gange mis forstår vi tolkningen af spørgsmålet men det løser sig tit i og med vi stiller nogle spørgsmål og sporer os ind i problemet.
vi kender alle love og regler inden for brancen og opstår der problemer er vi med over og hjælper hele vejen
men du er selvf velkommen og vi har også tlf support hvis du gerne vil snakke om det
mange tak for at du bruger danskvvsforum.dk
vi kender alle love og regler inden for brancen og opstår der problemer er vi med over og hjælper hele vejen
men du er selvf velkommen og vi har også tlf support hvis du gerne vil snakke om det
mange tak for at du bruger danskvvsforum.dk