Oprettet 22. nov. 2016
Umuligt at sætte temp. til frostsikring
Vi har lige købt et hus med oliefyr, som vi ønsker at bruge som sommerhus. Der er installeret et et-strenget radiator-system.
Selv med alle radiatorerne slukket (cirkulationspumpen er kørende) har vi en temperatur på mellem 20,4 og 19,7 i huset. Rørføringer er skjult under gulvet og er åbenbart ikke isoleret - vi kan måle en temperatur på 35 - 38 grader på gulvet over varmerørerne.
Hvad kan vi gøre for at få temperaturen ned på 5 - 10 grader i vintermånederne ?
Selv med alle radiatorerne slukket (cirkulationspumpen er kørende) har vi en temperatur på mellem 20,4 og 19,7 i huset. Rørføringer er skjult under gulvet og er åbenbart ikke isoleret - vi kan måle en temperatur på 35 - 38 grader på gulvet over varmerørerne.
Hvad kan vi gøre for at få temperaturen ned på 5 - 10 grader i vintermånederne ?
1 svar
№ 1
Svar af dan
hej velkommen til
på jeres olie fyr burgte i have en sommer/vinter ventil hvor i kan regulere på jers temp.
afhængig af vilken type i har.
hvis det er et nyt et oliefyr kan der være en ude føler som hvor den regulere efter uden dørs temp.
ellers skal i tage kontakt til producenten af olie fyret som har de tekniske info på produktet
mvh dan
på jeres olie fyr burgte i have en sommer/vinter ventil hvor i kan regulere på jers temp.
afhængig af vilken type i har.
hvis det er et nyt et oliefyr kan der være en ude føler som hvor den regulere efter uden dørs temp.
ellers skal i tage kontakt til producenten af olie fyret som har de tekniske info på produktet
mvh dan