Oprettet 22. nov. 2016

Umuligt at sætte temp. til frostsikring

Stillet af jph116 Varme
Vi har lige købt et hus med oliefyr, som vi ønsker at bruge som sommerhus. Der er installeret et et-strenget radiator-system.

Selv med alle radiatorerne slukket (cirkulationspumpen er kørende) har vi en temperatur på mellem 20,4 og 19,7 i huset. Rørføringer er skjult under gulvet og er åbenbart ikke isoleret - vi kan måle en temperatur på 35 - 38 grader på gulvet over varmerørerne.

Hvad kan vi gøre for at få temperaturen ned på 5 - 10 grader i vintermånederne ?

1 svar

№ 1

Svar af dan

dan Ekspert
hej velkommen til

på jeres olie fyr burgte i have en sommer/vinter ventil hvor i kan regulere på jers temp.
afhængig af vilken type i har.

hvis det er et nyt et oliefyr kan der være en ude føler som hvor den regulere efter uden dørs temp.

ellers skal i tage kontakt til producenten af olie fyret som har de tekniske info på produktet

mvh dan