Oprettet 18. jan. 2016
Problemer med Uponor gulvvarme
Godmorgen,
Temperaturen på en af følerne i vores kælder kom i morges under 12 grader, så nu går den ikke længere :-)
Vi har Uponor gulvvarme, og de enkelte sensorer i rummene virker fint.
Derimod er der problemer i modtageren (kontrolboksen). Den kan ikke registrere nogle af rumsensorerne, og alle temperaturer osv. står med stjerner eller lignende.
Kontrolboksen registrerer kun sensorerne, når jeg ændrer temperaturen på en af sensorerne i et af rummene. Så kan jeg kortvarigt se temperaturer osv. på kontrolboksen for den pågældende sensor, og kontrolboksen skriver også, at 'hanen' dertil skal åbnes, da temperaturerne selvfølgelig ligger langt under vores ønskede.
Derudover genstarter kontrolboksen også med jævne mellemrum...
Håber nogen her har et forslag til en løsning!
På forhånd tak...
Temperaturen på en af følerne i vores kælder kom i morges under 12 grader, så nu går den ikke længere :-)
Vi har Uponor gulvvarme, og de enkelte sensorer i rummene virker fint.
Derimod er der problemer i modtageren (kontrolboksen). Den kan ikke registrere nogle af rumsensorerne, og alle temperaturer osv. står med stjerner eller lignende.
Kontrolboksen registrerer kun sensorerne, når jeg ændrer temperaturen på en af sensorerne i et af rummene. Så kan jeg kortvarigt se temperaturer osv. på kontrolboksen for den pågældende sensor, og kontrolboksen skriver også, at 'hanen' dertil skal åbnes, da temperaturerne selvfølgelig ligger langt under vores ønskede.
Derudover genstarter kontrolboksen også med jævne mellemrum...
Håber nogen her har et forslag til en løsning!
På forhånd tak...
5 svar
№ 1
Svar af Klaus
hej velkommen til
har du varme i huset på dine radiator?
jeg ville først undersøge om stiften på der hvor du juster temp til din gulvarme som er ved omkring pumpen ved at afmontere følerhoved der efter vil samtidig gøre det samme ved de på telestater ved at tage hver enkelt af gangen men sørg for at de sidder samme sted igen ellers bytter du om på din styring.
sidst vil jeg prøve at hører om pumpen kører ved at lytte til den eller mærke på den
det med din kontroll box den skal ikke genstarte det er en fejl der syntes jeg du skal snakke med uponor og hører dem hvad det skylds
mvh klaus
har du varme i huset på dine radiator?
jeg ville først undersøge om stiften på der hvor du juster temp til din gulvarme som er ved omkring pumpen ved at afmontere følerhoved der efter vil samtidig gøre det samme ved de på telestater ved at tage hver enkelt af gangen men sørg for at de sidder samme sted igen ellers bytter du om på din styring.
sidst vil jeg prøve at hører om pumpen kører ved at lytte til den eller mærke på den
det med din kontroll box den skal ikke genstarte det er en fejl der syntes jeg du skal snakke med uponor og hører dem hvad det skylds
mvh klaus
№ 2
Svar af slash
Hej Klaus og tak!
Vi har ren gulvvarme så ingen radiatorer. 1 kontrolboks styrer kælder, og en anden styrer stueplan og 1. sal. Stueplan og 1. sal varmes op uden problemer.
Mht. dit løsningsforslag så er jeg sgu lidt tabt :-)
Jeg er ret sikker på, at pumpen virker, da jeg kan høre, at noget 'slår fra', når uponor-boksen genstarter.
Jeg prøver at kontakte uponor og ser, om de vil hjælpe.
Tak igen og god aften.
Vi har ren gulvvarme så ingen radiatorer. 1 kontrolboks styrer kælder, og en anden styrer stueplan og 1. sal. Stueplan og 1. sal varmes op uden problemer.
Mht. dit løsningsforslag så er jeg sgu lidt tabt :-)
Jeg er ret sikker på, at pumpen virker, da jeg kan høre, at noget 'slår fra', når uponor-boksen genstarter.
Jeg prøver at kontakte uponor og ser, om de vil hjælpe.
Tak igen og god aften.
№ 3
Svar af Klaus
vil du have jeg ringer dig op
mvh klaus
mvh klaus
№ 4
Svar af slash
Hej Klaus,
tak for tilbuddet, men jeg snakkede med Uponor her til morgen, og da jeg forklarede problemet med konstante genstarter af systemet, var deres holdning, at jeg skulle udskifte kontrolenheden (I-76 og C-56), så jeg bestilte det, og så satser jeg på selv at kunne skifte delene ud....
tak for tilbuddet, men jeg snakkede med Uponor her til morgen, og da jeg forklarede problemet med konstante genstarter af systemet, var deres holdning, at jeg skulle udskifte kontrolenheden (I-76 og C-56), så jeg bestilte det, og så satser jeg på selv at kunne skifte delene ud....
№ 5
Svar af Klaus
fedt:)håber at vi kunne hjælpe dig og du skal være velkommen en anden gang
mvh klaus ps du må gerne like os på facebook
mvh klaus ps du må gerne like os på facebook