Oprettet 5. nov. 2017
Problemer med gulvvarme og Alpha2
Hej herinde,
Jeg står i en situation hvor jeg har købt hus fra tidligere ejer men har problemer med, at få gang i mit gulvvarme. Installationen burde være overkommelig men aner desværre intet om VVS.
Se billeder.
https://imgur.com/a/ilNv8
Desuden har jeg slukket for den ene kontakt da lampe 1 til 6 (billede 4) blinkede som om der var en fejl. 1 til 6 er hhv. køkken, stue, store badeværelse og lille badeværelse som man kan se på billede 3.
Der er yderligere 3 kontakter hvor der står: Cirkulation Radiator kreds - Cirkulation V-Vand - Cirkulation Gulvvarme.
De alle tre er ON men har ingen ide om fx. Cirkulation V-Vand og Cirkulation Gulvvarme modarbejder hinanden hvis de begge er tændt og måske forklarer hvorfor jeg har 6 blinkende pærer? (Billede 3)
Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe, da jeg efterhånden fryser! :D
Jannick
Jeg står i en situation hvor jeg har købt hus fra tidligere ejer men har problemer med, at få gang i mit gulvvarme. Installationen burde være overkommelig men aner desværre intet om VVS.
Se billeder.
https://imgur.com/a/ilNv8
Desuden har jeg slukket for den ene kontakt da lampe 1 til 6 (billede 4) blinkede som om der var en fejl. 1 til 6 er hhv. køkken, stue, store badeværelse og lille badeværelse som man kan se på billede 3.
Der er yderligere 3 kontakter hvor der står: Cirkulation Radiator kreds - Cirkulation V-Vand - Cirkulation Gulvvarme.
De alle tre er ON men har ingen ide om fx. Cirkulation V-Vand og Cirkulation Gulvvarme modarbejder hinanden hvis de begge er tændt og måske forklarer hvorfor jeg har 6 blinkende pærer? (Billede 3)
Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe, da jeg efterhånden fryser! :D
Jannick
15 svar
№ 1
Svar af dan
hej jannich og velkommen til
du er velkommen til at benytte hvors telefon service da det bliver nemmere at fejlfinde
er der tryk på anlægget?
prøv at tyrkke på pilen på pumpen og set den på 3 æige streger
du er velkommen til at benytte hvors telefon service da det bliver nemmere at fejlfinde
er der tryk på anlægget?
prøv at tyrkke på pilen på pumpen og set den på 3 æige streger
№ 2
Svar af Jannick
Hej Dan,
Tak for hurtigt svar.
Umiddelbart er der tryk på ja, jeg har sat pumpen på de 3 lige streger og den kører nu med 22W.
Hvor lang tid skal den gøre det inden jeg sætter den på autoAdapt igen?
Og ved du hvad der almindeligvis skal stå ved "bar"?
Tak for hurtigt svar.
Umiddelbart er der tryk på ja, jeg har sat pumpen på de 3 lige streger og den kører nu med 22W.
Hvor lang tid skal den gøre det inden jeg sætter den på autoAdapt igen?
Og ved du hvad der almindeligvis skal stå ved "bar"?
№ 3
Svar af dan
Du skal lade pumpen kører et døgn for at se om det virker.og du skal have 1.5 bar i trykket
№ 4
Svar af Jannick
Det prøver jeg i første omgang så. Hvad med de 3 kontakter, er det ok at de alle er slået til?
№ 5
Svar af dan
Hvis du tænker dine pumper skal de bare kører
№ 6
Svar af dan
Tjek evt stiften ved der hvor du skruer op for temperaturen til din gulvvarme.
Har du radiator i huset?
Har du radiator i huset?
№ 7
Svar af Jannick
Jeg har radiatorer i soveværelse og de 2 andre værelser så 3 i alt men det er kun den ene i soveværelset der bliver brugt da de andre værelser er opbevaring p.t..
Hvad skal jeg præcist kigge efter, eller gøre ved, ved stiften?
Hvad skal jeg præcist kigge efter, eller gøre ved, ved stiften?
№ 8
Svar af dan
har du varme på den ene radiator?
du skal kikke der hvor du skruer op for temp til din gulvvarme afmontere føler hoved og se om stiften sidder fast den skal kunne bevæge sig frit uden den er stram
eller er jeg klar på telefonen
du skal kikke der hvor du skruer op for temp til din gulvvarme afmontere føler hoved og se om stiften sidder fast den skal kunne bevæge sig frit uden den er stram
eller er jeg klar på telefonen
№ 9
Svar af Jannick
Ja, der er varme på den radiator så der er der ikke noget..
Kan det passe at den bare kan skrues af med en stjerneskruetrækker uden at der sker noget?
Den har i øvrigt kørt på de 3 lodrette streger i et døgn nu og der er stadig ingen varme i gulvet i badeværelse, køkken, stue eller i gangen. Har nu sat den på autoAdapt igen.. Hvad gør jeg?
Kan det passe at den bare kan skrues af med en stjerneskruetrækker uden at der sker noget?
Den har i øvrigt kørt på de 3 lodrette streger i et døgn nu og der er stadig ingen varme i gulvet i badeværelse, køkken, stue eller i gangen. Har nu sat den på autoAdapt igen.. Hvad gør jeg?
№ 10
Svar af dan
jeg tror for at bedre kan løse det her så bliver vi nød til at tage det over telefon men du skal regne med at det tager nok en times tid før vi har fundet fejlen.
jeg skal bruge et billede af din pumpeshunt og der du mener at du vil tage føler hoved af
jeg skal bruge et billede af din pumpeshunt og der du mener at du vil tage føler hoved af
№ 11
Svar af Jannick
Hvad er dit nummer?
№ 12
Svar af dan
Gå ind under kontakt vælg ring mig op og skriv alle dine oplysninger vi tager 150 kr ex moms
№ 13
Svar af dan
skal jeg hjælpe dig så kan jeg gøre det nu
mvh dan
mvh dan
№ 14
Svar af Jannick
Hej Dan,
Jeg tror jeg har fundet ud af hvad der er galt. Mine rumtermometere skal have nyt batteri i. Hvis det ikke virker giver jeg dig et kald.. :)
Jeg tror jeg har fundet ud af hvad der er galt. Mine rumtermometere skal have nyt batteri i. Hvis det ikke virker giver jeg dig et kald.. :)
№ 15
Svar af dan
du er altid velkommen