Forside → Landis & Gyr gulvvarme - Elektronisk rad

Landis & Gyr gulvvarme - Elektronisk rad

stonefox
DVF Medlem

Skrevet d. 21 maj 2014 klokken 23:39


Hej
I vores hus, som er ca 20 år gammel, sidder der en "LANDIS & GYR RE92" til at styrre varmen i badeværelsegulvet.

Problemet er at displayet ude på badeværelset pludselig kan vise "0" og gulvet bliver utroligt varmt.
Hvordan tester jeg om det er "motoren" som sidder monteret på ventil ved varmeanlægget, eller om det er "displayet" på badeværelset der er defekt, eller om det er ledningsføringen mellem disse 2 enheder der er fejl på ?

Kan jeg være heldig og finde stumper til dette system, når fejlen er fundet og hvis ja evt. hvor ?


Link til billede : http://gupl.dk/710658/


Hilsen Steen

Lignende VVS Spørgsmål i samme kategori


 4 kommentarer
Klaus
VVS-Ekspert

Skrevet d. 22 maj 2014 klokken 10:48


Hej stonefox
Jeg undersøger lige hvad der kan gøres og vender tilbage senere mvh klaus

Klaus
VVS-Ekspert

Skrevet d. 22 maj 2014 klokken 21:34


hej steen

jeg har talt med siemens som har overtaget alt styring fra LANDIS & GYR samt afsendet de billeder du har sendt til mig.
de siger at hvis du ikke har skiftet batterier som skal være litium batterier bør de skiftes og af prøves.
viker det ikke er selve systemet gået i stykker og skal udskiftes til et nyt da dit er udgået fra market og til et mere opdateret system.
det kræver at alt elektronik skal udskiftes dvs. display samt motor på ventil systemet du kan dog behole selve ventilen som sidder på dine rør og få noget andet det passer til.
jeg har fået at vide at der på et nyt display samt motorventil skal der trækkes strøm til.


har du ydliger spørgsmål er du velkommen til at vende tilbage
mvh klaus
ps like os på facebook

stonefox
DVF Medlem

Skrevet d. 5 juni 2014 klokken 22:39


Hej Klaus.
Tusind tak for dit svar poå mit indlæg. Jeg har købt de nævnte Litium batterier, og har igennem nogle dage gået og ændret på tempteraturen. Det ser ud til at batterierne var problem og at det nu kører som forventet.

Endnu engang "Tusind Tak!"

Klaus
VVS-Ekspert

Skrevet d. 5 juni 2014 klokken 22:55


jeg er rigtig glad for at kunne hjælp og at du ikke skulle skifte hele systemet.
jeg er her for at hjælpe og spare for de dyrer vvs regninger.
håber du vil dele dine erfaringer på din facebook og bringe budskabet ud:)
og like os på hvors facebook

mvh klaus

ps:vi har også en vandhane rep service

Landis & Gyr gulvvarme - Elektronisk rad