Oprettet 29. dec. 2013
Gulvvarme til manifolden
Hej :-)
Jeg skal tilslutte to nye gulvvarmerør til manifolden. Resten af huset køre allerede på gulvvarme. Skal vandet tømmes fra systemet før jeg kan tilslutte de nye?
Hvis jeg evt. skal have en vvs'er til at lave det, hvad ville det komme til at koste ca.?
På forhånd Tak
Abbi
Jeg skal tilslutte to nye gulvvarmerør til manifolden. Resten af huset køre allerede på gulvvarme. Skal vandet tømmes fra systemet før jeg kan tilslutte de nye?
Hvis jeg evt. skal have en vvs'er til at lave det, hvad ville det komme til at koste ca.?
På forhånd Tak
Abbi
7 svar
№ 1
Svar af Klaus
hej Galaxii1000
du er nød til at tømme dit anlæg for vand for ikke at lave skade på gulv og bygning dele.du kan være heldig at der sidder to stop haner lige for manifolden så du slipper for at tømme anlæget.
det er ikke så kompliceret at til slutte en gulvvarme som allerede er der i forvejen.
man må gerne selv tilslutte det selv og det kræver ikke en vvs`er for at gøre det.
du skal bare huske at montere kreds 1 på frem og retur og kreds 2 det på samme måde så du ikke får bytted dem om på dem.
husk at nummere dem så du ved hvad der er hvad til hver kreds
du er altid velkommen til at høre om mere
mvh klaus
du er nød til at tømme dit anlæg for vand for ikke at lave skade på gulv og bygning dele.du kan være heldig at der sidder to stop haner lige for manifolden så du slipper for at tømme anlæget.
det er ikke så kompliceret at til slutte en gulvvarme som allerede er der i forvejen.
man må gerne selv tilslutte det selv og det kræver ikke en vvs`er for at gøre det.
du skal bare huske at montere kreds 1 på frem og retur og kreds 2 det på samme måde så du ikke får bytted dem om på dem.
husk at nummere dem så du ved hvad der er hvad til hver kreds
du er altid velkommen til at høre om mere
mvh klaus
№ 2
Svar af Galaxii1000
Hej Klaus
Tak for svaret :-) jeg går i gang med at tømme anlægget nu så.
Mvh Abbi
Tak for svaret :-) jeg går i gang med at tømme anlægget nu så.
Mvh Abbi
№ 3
Svar af Klaus
God arb lyst :)
№ 4
Svar af Galaxii1000
Hej Klaus.
Jeg har monteret kredsene og haft vand på anlægget.
Stifterne på termostatventilerne (til de to nye kredse) er løse efter lidt "motion", men de kommer ikke ud af sig selv. Hvordan kan det være?
mvh Abbi
Jeg har monteret kredsene og haft vand på anlægget.
Stifterne på termostatventilerne (til de to nye kredse) er løse efter lidt "motion", men de kommer ikke ud af sig selv. Hvordan kan det være?
mvh Abbi
№ 5
Svar af Galaxii1000
hej klaus.
det er ordnet nu. det var fjedrene der havde sat sig fast. de skulle bare lige lokkes lidt.
mvh abbi
det er ordnet nu. det var fjedrene der havde sat sig fast. de skulle bare lige lokkes lidt.
mvh abbi
№ 6
Svar af Klaus
Hey abbi
Det var godt du fik det klaret og ja ventil sædet kan godt sætte sig fast når den har været lukket noget tid lige som en radiator ventil som er samme metode den fungere på .
Du skal huske og aktivere stiften 2 gange om året på alle kredsene samt din retur ventil hvor du regulere din frem løbs temperatur så er du godt kørerne
Du skal altid være velkommen med Andre spørgsmål så skal jeg se om jeg kan hjælpe.
Mvh klaus
Ps.vi har også en vandhane rep service hvis det kunne være interesse i fremtiden
Håber du vil give os reklame til hvors nye forum og like os på facebook
Det var godt du fik det klaret og ja ventil sædet kan godt sætte sig fast når den har været lukket noget tid lige som en radiator ventil som er samme metode den fungere på .
Du skal huske og aktivere stiften 2 gange om året på alle kredsene samt din retur ventil hvor du regulere din frem løbs temperatur så er du godt kørerne
Du skal altid være velkommen med Andre spørgsmål så skal jeg se om jeg kan hjælpe.
Mvh klaus
Ps.vi har også en vandhane rep service hvis det kunne være interesse i fremtiden
Håber du vil give os reklame til hvors nye forum og like os på facebook
№ 7
Svar af Galaxii1000
Gode råd, det skal jeg huske.
Tusind tak for hjælpen. Godt nytår! :-D
Mvh Abbi
Tusind tak for hjælpen. Godt nytår! :-D
Mvh Abbi