Oprettet 9. jan. 2016
gulvvarme
Hej med jer
jeg har et par spørgsmål vedr. min gulv varme.
der er pt ingen styring på, men har fået en ældre styring af min gamle far. det er en Wirsbo CoSy Radio, jeg har modtager og termostater, mangler telestater, den kan bruges til både 24v no, og nc telestater.hvilken tybe vil i anbefale, og kan jeg få telestater til så gammel model.så kan jeg se trykket er noget lavt, ca 0,5 bar. kan det være derfor der er nogle kolde zoner på gulvet, eller er det ikke lavet så godt.
de venligste hilser
Rene
jeg har et par spørgsmål vedr. min gulv varme.
der er pt ingen styring på, men har fået en ældre styring af min gamle far. det er en Wirsbo CoSy Radio, jeg har modtager og termostater, mangler telestater, den kan bruges til både 24v no, og nc telestater.hvilken tybe vil i anbefale, og kan jeg få telestater til så gammel model.så kan jeg se trykket er noget lavt, ca 0,5 bar. kan det være derfor der er nogle kolde zoner på gulvet, eller er det ikke lavet så godt.
de venligste hilser
Rene
11 svar
№ 1
Svar af Klaus
hej velkommen til
jeg vil sige at jeg denne burde passe over men det kommer an på om overgange passer på din shunt dvs med gevind størelse cosy modellen findes ikke mere i sotemanget hos uponor da den er udgået.
jeg vil helst anbefale du investere i noget nyt pumpe shunt så du er sikker på at den er drift sikker.
det med din gulvvarme kan være stiften der enten sidder fast eller der er luft i gulvslangerne tjek evt pumpen om den køre.
trykket skal være imellem 1.5-2 bar
http://www.billigvvs.dk/Varmesystemer-Gulvvarme-Oevrige--LK-VVS-telestat-24V-NO-535916.html
mvh klaus
jeg vil sige at jeg denne burde passe over men det kommer an på om overgange passer på din shunt dvs med gevind størelse cosy modellen findes ikke mere i sotemanget hos uponor da den er udgået.
jeg vil helst anbefale du investere i noget nyt pumpe shunt så du er sikker på at den er drift sikker.
det med din gulvvarme kan være stiften der enten sidder fast eller der er luft i gulvslangerne tjek evt pumpen om den køre.
trykket skal være imellem 1.5-2 bar
http://www.billigvvs.dk/Varmesystemer-Gulvvarme-Oevrige--LK-VVS-telestat-24V-NO-535916.html
mvh klaus
№ 2
Svar af jensen75
Tak for hurtigt svar. Pumpen køre fint. Pumpe og div Varme rør er rimelig nye. På fordeler røret står der interplast. Hvordan hæver jeg trykket på gulvvarmen.
Hilsen Rene
Hilsen Rene
№ 3
Svar af Klaus
inter plast er dem der har lavet selve plastik, gevind er noget andet men der er ikke andet for at prøve og se om den passer over på.
ang det med trykket din gulvvarme hænger sammen med din centralvarme (radiator kreds)så der skal påfyldes vand på anlægget
mvh klaus
ang det med trykket din gulvvarme hænger sammen med din centralvarme (radiator kreds)så der skal påfyldes vand på anlægget
mvh klaus
№ 4
Svar af jensen75
Ok tak. Også når det er fjernvarme.
Rene
Rene
№ 5
Svar af Klaus
det kommer an på om du har væksler på dvs.har du et liile fyrrum med pumpe på
mvh.klaus
mvh.klaus
№ 6
Svar af jensen75
Jeg har varmevæksler, hvis det er den der giver varmt brugsvand.det er to pumper, en ved gulv varmen og en ved det andet varme halløj, jeg kan evt tage nogle billeder, hvis jeg kan hitte ud af at ligge dem op
Rene
Rene
№ 7
Svar af Klaus
hvis du har to pumper og væksler så er den ene væksler til varmt vand og den anden til centralvarme (radiator varme) så skal du på fulde vand på dit anlæg så du hæver trykket til 1,5
har du prøvet at påfylde vand på dit anlæg før?
klaus
har du prøvet at påfylde vand på dit anlæg før?
klaus
№ 8
Svar af jensen75
Aldrig, har fundet en manual på unit, men synes ikke rigtigt jeg kan finde kugle ventil på retursiden, kan jeg påfylde ved gulvvarme retur
Rene
Rene
№ 9
Svar af Klaus
ja i nødstilfælde kan du godt gøre det men på fyld forsigtigt trykket stiger hurtigt men jeg vil abefale du får lavet et ordenligt påfyldning til dit anlæg så det bliver nemt en anden gang
klaus
klaus
№ 10
Svar af jensen75
Så fik jeg fyldt vand på mit gulvvarme. Det hjalp sku, He He. Tak for hjælpen
Rene
Rene
№ 11
Svar af Klaus
jeg er glad for at kunne hjælpe:)
du skal være velkommen en anden gang og like os på facebook
klaus
du skal være velkommen en anden gang og like os på facebook
klaus