Oprettet 14. aug. 2015
Fjerne gasrør
Jeg har rester fra en gammel gasinstallation i mit køkken jeg gerne vil fjerne/formindske da der skal opsættes nyt køkken. Vil det være muligt at gøre noget for at reducere størrelsen af installationen, se billedet nedenfor. Specielt tænker jeg, at det lange stykke metal til højre er unødvendigt og vil gøre, at jeg skal skære unødigt meget i mine nye køkkenskabe inden de sættes op. Jeg har kun dette udtag, da de lodrette rør er hos min nabo på den anden side af væggen. Hvilke muligheder har jeg, eller skal jeg bare acceptere det som det er?
http://imageshack.com/a/img537/3984/ZVWINf.jpg
http://imageshack.com/a/img537/3984/ZVWINf.jpg
12 svar
№ 1
Svar af Klaus
Hej Jesper og velkommen til
Jeg er ked af at sige alt hvad der har med at gas og gøre skal gå igennem en aut vvs installatører da der er nogle regler og der det skal rapporteres til dit gas leverandør.hvis du selv laver noget eller skære noget væk er det på eget ansvar og det kan være farligt hvis det går galt.da jeg selv er vvs montør ved jeg at hvis du skal have fjernet noget gas rør skal det afpropes ved stigestreng.
Mvh Klaus
Jeg er ked af at sige alt hvad der har med at gas og gøre skal gå igennem en aut vvs installatører da der er nogle regler og der det skal rapporteres til dit gas leverandør.hvis du selv laver noget eller skære noget væk er det på eget ansvar og det kan være farligt hvis det går galt.da jeg selv er vvs montør ved jeg at hvis du skal have fjernet noget gas rør skal det afpropes ved stigestreng.
Mvh Klaus
№ 2
Svar af Jesper
Tak for det hurtige svar.
Jeg har bestemt ikke tænkt mig at røre det selv, selvom jeg godt kan se, at spørgsmålet kunne tolkes sådan. Jeg ville egentlig bare høre om jeg kan forvente, at man (en gasmester/vvs'er) kan gøre noget ved det. Eller om det ikke kan gøres anderledes end sådan som det ser ud nu.
Jeg har bestemt ikke tænkt mig at røre det selv, selvom jeg godt kan se, at spørgsmålet kunne tolkes sådan. Jeg ville egentlig bare høre om jeg kan forvente, at man (en gasmester/vvs'er) kan gøre noget ved det. Eller om det ikke kan gøres anderledes end sådan som det ser ud nu.
№ 3
Svar af Klaus
nu har jeg ikke set hele inst.min klareste anbefaling er at du skal have den proppet af inde hos din nabo så du undgår nok ikke at de er nød til at skærer i loftet da det sikkert er undersænket? samtidig får din nabo noget efter rep da der vil ryge lidt puds af evt må være nødsaget til at banke lidt i væggen.
jeg kan ringe dig op vis du har løst så skal du gå ind på kantakt vvs expert og skrive dit tlf så kan jeg ringe senere
mvh klaus
jeg kan ringe dig op vis du har løst så skal du gå ind på kantakt vvs expert og skrive dit tlf så kan jeg ringe senere
mvh klaus
№ 4
Svar af Jesper
Tak for svarene.
Det er blot oversiden af køkkenskabet, som røret stikker op over, så det er heldigvis ikke nødvendigt at pille ved loftet.
Jeg havde egentlig tænkt mig at bibeholde røret på min side for ikke at skulle involvere min nabo, plus det så vil være muligt på et senere tidspunkt (næste ejer) at gen-installere gassen.
Men det lyder som om, at jeg godt kan få gjort noget ved det, så jeg vil nok kontakte en vvs'er, der kan komme og ordne det lidt pænere, nu hvor køkkenet alligevel skal udskiftes.
Det er blot oversiden af køkkenskabet, som røret stikker op over, så det er heldigvis ikke nødvendigt at pille ved loftet.
Jeg havde egentlig tænkt mig at bibeholde røret på min side for ikke at skulle involvere min nabo, plus det så vil være muligt på et senere tidspunkt (næste ejer) at gen-installere gassen.
Men det lyder som om, at jeg godt kan få gjort noget ved det, så jeg vil nok kontakte en vvs'er, der kan komme og ordne det lidt pænere, nu hvor køkkenet alligevel skal udskiftes.
№ 5
Svar af Klaus
som jeg kan se på billede er det ikke lovlig hvis din gas måler er afmeldt skal den afproppes ved stige streng altså hoved rør hos nabo sorry :( spørg dit gas leverandør og vil sikkert sige det samme hvor i landet bor du så kan jeg under søge det
№ 6
Svar af Jesper
Det er på Frederiksberg.
Men under alle omstændigheder må jeg nok have fat i Frederiksberg forsyning og/eller en vvs'er, så det kan blive lavet ordentligt.
Tak for hjælpen.
Men under alle omstændigheder må jeg nok have fat i Frederiksberg forsyning og/eller en vvs'er, så det kan blive lavet ordentligt.
Tak for hjælpen.
№ 7
Svar af Klaus
hvis den skal være lovlig med skjulte samlinger skal der være ventilation tilsvarende til 100 cm2
№ 8
Svar af Jesper
Okay, det ved jeg ikke om det er... Jeg har ingen forstand på det, så jeg bliver nødt til at få en ud og kigge på det.
№ 9
Svar af Klaus
ja det ville nok være det bedste for din engen skyld så du er sikker på det
№ 10
Svar af Klaus
jeg håber du vil like os på facebook
№ 11
Svar af Klaus
Hej igen har du fået styr på dit gas rør og var det ulovligt
Mvh Klaus
Mvh Klaus
№ 12
Svar af Jesper
Jeg har ikke haft en VVS'er ude endnu, men der er to, der vil kigge på det i næste uge. Jeg kan lige give en tilbagemelding, når jeg har noget nyt.