Oprettet 23. nov. 2015
Vaillant rumtermostat - muligt at fjerne?
Hej.
Jeg har et ældre Vaillant gasfyr med tilhørende varmtvandsbeholder.
Fyret styrer alle radiatorer igennem en termostat i stuen, så alle radiatorer står fuldt åbne. Mit problem er at når jeg så fyrer op i brændeovnen, så melder termostaten til fyret at der er varmt, og så slukker den ned for varmen... til alle radiatorer.
Termostaten er en VRT-A, simpel analog styring. Fyret er et VC/VCW 182 eller 242 E.
Mit spørgsmål er: Kan jeg fjerne/udelukke termostaten, så fyret bare kører alt efter returvandets temperatur?
Sådan at jeg kan regulere hvert værelse for sig selv via radiator-termostaten?
Svar kvitteres gerne med en bajer på terassen til sommer ;)
På forhånd tak
Jeg har et ældre Vaillant gasfyr med tilhørende varmtvandsbeholder.
Fyret styrer alle radiatorer igennem en termostat i stuen, så alle radiatorer står fuldt åbne. Mit problem er at når jeg så fyrer op i brændeovnen, så melder termostaten til fyret at der er varmt, og så slukker den ned for varmen... til alle radiatorer.
Termostaten er en VRT-A, simpel analog styring. Fyret er et VC/VCW 182 eller 242 E.
Mit spørgsmål er: Kan jeg fjerne/udelukke termostaten, så fyret bare kører alt efter returvandets temperatur?
Sådan at jeg kan regulere hvert værelse for sig selv via radiator-termostaten?
Svar kvitteres gerne med en bajer på terassen til sommer ;)
På forhånd tak
1 svar
№ 1
Svar af Klaus
Jeg ville mene at du kan fjerne ledningen i printet som er i låget på kedelen og så bør den kører manuelt hvor du styre den på kedelen jeg ville nu anbefale dig at få ude føler på men du kan ringe til valiant og forhører dig hvis du har brug for yderligere hjælp så skriver du bare.
Mvh.Klaus! Der er lang til til sommer men et like ville heller ikke gøre noget
Mvh.Klaus! Der er lang til til sommer men et like ville heller ikke gøre noget