Oprettet 4. jan. 2016

Fejl i gulvvarme?

Stillet af Sjuni Varme
Hej VVSere

Jeg har oliefyr hjemme i mit hus. Der sidder en Grundfoss Alpha2 pumpe på, den er indstillet på Auto, er det korrekt, når jeg både har gulvvarme og radiatorer?

Som gulvarmepumpe har jeg også en aplha 2, dennes indstilling står på 3. Ved ikke om dette er korrekt..

Jeg døjer med at min gulvvarme falder i temp af og til, det er helt skidt om natten (selvom natsænkning ikke er slået til)

Håber i kan hjælpe. Jeg har billeder af begge pumper.

http://tinypic.com/r/1asua/9
http://tinypic.com/r/2ajno6d/9

13 svar

№ 1

Svar af Klaus

Klaus Ekspert
hej sjuni

jeg kan se at du har rumtermstat på er det ikke rigtigt?

som alle rumtermostater gør ligesom en radiator de lukker ned når rum temp er som instillet og åbner igen når temp er laver der kan man godt føle at den bliver kold på gulvet og så varmt igen.

du kan evt prøve at afmontere de blå på din shunt og skruge temp på din føler ned til 30-40 grader og se om gulvet bliver ved med at være varmt

mvh klaus
№ 2

Svar af Sjuni

Sjuni
Jeg har følere i de to rum hvor jeg har gulvvarme, de står på 24grader, men den viser kun 21 grader. Det har den gjort i et par dage nu. Jeg kan se nede ved fyret at de "kalder" på varme, men der sker ikke noget?

Forslag? ðŸ˜ðŸ˜
№ 3

Svar af Klaus

Klaus Ekspert
har du prøvet at afmontere de blå ved shunten og se om stiften sidder fast
№ 4

Svar af Sjuni

Sjuni
Jeg har lige haft begge pillet af og kan trykke stifterne ned, så ikke der fejlen er?
№ 5

Svar af Klaus

Klaus Ekspert
på din shunt sider de blå telestater på det andet for deler sidder der sikker nogle hætter på hvi du kan pille de små plastik hætter af sidder er nogle unbraco skruger se om de er skruget helt op så det kan komme mere flow igennem.

ps åbner de blå når de kalder på varme og lukker når du skruger ned prøv også at undersøge det
№ 6

Svar af Klaus

Klaus Ekspert
№ 7

Svar af Klaus

Klaus Ekspert
undskyld jeg har lige kikket på dine billder du har ikke de hætter jeg snakede om men tjek lige det andet.

ellers hvis du vil have jeg ringer dig op siger du bare til
№ 8

Svar af Sjuni

Sjuni
Når jeg skruer ned bevæger hætterne sig ikke..
№ 9

Svar af Klaus

Klaus Ekspert
vi snakker de blå ikke der er en reg.tid på 3 min samtidig går det meget langsomt det vil nok tage 10 min før de skal være helt lukket
№ 10

Svar af Sjuni

Sjuni
De kører op og ned :-)
№ 11

Svar af Klaus

Klaus Ekspert
ok så er det som det skal være prøv evt at afmontere der hvor du skruger op for gulvvarmen på shunten og se om stiften er som den skal være
№ 12

Svar af Sjuni

Sjuni
Det har jeg gjort en gang jo? ðŸ˜
№ 13

Svar af Klaus

Klaus Ekspert
cool

prøv at sætte pumpen på fyret på trin to den med to streger og se hvad der sker