Oprettet 31. maj 2014
Bideamatur og nye badeværelse
Hej eksperter,
Først tak fordi I vil svare på spørgsmål fra os "normale" mennesker uden VVS forstand!
Jeg står overfor at skulle lave nyt københavner-badeværelse/WC på cirka 1 kvm med begrænset budget. Derfor vil jeg gerne have en lille firkantet håndvask. Dertil skal jeg bruge et håndvaske amatur MED håndbruser. Jeg har set på bideamaturer med håndbruser. Overvejer følgende: Hansgrohe Focus S Håndvaskbatteri m/Håndbruser. Kan man bruge et bideamatur som håndvaskeamatur? Bideamaturet sprøjter jo hen ad og ikke ned ad i håndvasken.
Hvis man ikke kan bruge et bideamatur, hvilke håndvaskeamaturer med håndbruser kan man så bruge?
Derudover skal jeg sætte hvide fliser op. Jeg tænker at opsætte hvide 10x30 eller 15x30 fliser. Hvad er jeres erfaringer mht flise størrelse og mål i et lille badeværelse. Har læst at man ikke skal bruge store fliser i et lille badeværelse.
På forhånd mange tak for jeres indput - glæder mig til at høre jeres svar.
Mvh Mads
Først tak fordi I vil svare på spørgsmål fra os "normale" mennesker uden VVS forstand!
Jeg står overfor at skulle lave nyt københavner-badeværelse/WC på cirka 1 kvm med begrænset budget. Derfor vil jeg gerne have en lille firkantet håndvask. Dertil skal jeg bruge et håndvaske amatur MED håndbruser. Jeg har set på bideamaturer med håndbruser. Overvejer følgende: Hansgrohe Focus S Håndvaskbatteri m/Håndbruser. Kan man bruge et bideamatur som håndvaskeamatur? Bideamaturet sprøjter jo hen ad og ikke ned ad i håndvasken.
Hvis man ikke kan bruge et bideamatur, hvilke håndvaskeamaturer med håndbruser kan man så bruge?
Derudover skal jeg sætte hvide fliser op. Jeg tænker at opsætte hvide 10x30 eller 15x30 fliser. Hvad er jeres erfaringer mht flise størrelse og mål i et lille badeværelse. Har læst at man ikke skal bruge store fliser i et lille badeværelse.
På forhånd mange tak for jeres indput - glæder mig til at høre jeres svar.
Mvh Mads
7 svar
№ 1
Svar af Klaus
hej mads
jeg syntes ikke at et bide amaratur er passende til håndvask der vil jeg bruge et håndvak amaratur se følgende link:
http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Haandvaskarmatur-m-bruser.html
håndvask:
http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Haandvaske-Laufen--Laufen-pro-vask-36x25-cm-hvid-572358.html
http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Haandvaske-Duravit-D-Code--Duravit-D-Code-Haandvask-50x22x13cm-Hvid-porcelaen-m-overloeb-og-hanehul-til-hoejre-side-244467.html
evt andre modeller:
ps vaske størrelse er op til hvor stor bade værelset er og hvor lille din vasken skal være
ang fliser:
vil jeg sige store fliser på gulv ca 30*30 eller større samt små på væg ca 15*15 eller mindre
mørke fliser på gulv og lyse fliser på væg får rummet til at virke større.
håber du kunne bruge min hjælp ellers er du velkommen til at vende tilbage så vil jeg gerne hjælpe.
mvh klaus
jeg syntes ikke at et bide amaratur er passende til håndvask der vil jeg bruge et håndvak amaratur se følgende link:
http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Haandvaskarmatur-m-bruser.html
håndvask:
http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Haandvaske-Laufen--Laufen-pro-vask-36x25-cm-hvid-572358.html
http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Haandvaske-Duravit-D-Code--Duravit-D-Code-Haandvask-50x22x13cm-Hvid-porcelaen-m-overloeb-og-hanehul-til-hoejre-side-244467.html
evt andre modeller:
ps vaske størrelse er op til hvor stor bade værelset er og hvor lille din vasken skal være
ang fliser:
vil jeg sige store fliser på gulv ca 30*30 eller større samt små på væg ca 15*15 eller mindre
mørke fliser på gulv og lyse fliser på væg får rummet til at virke større.
håber du kunne bruge min hjælp ellers er du velkommen til at vende tilbage så vil jeg gerne hjælpe.
mvh klaus
№ 2
Svar af madsdj
Hej Klaus,
Tak for super hurtigt resons.
jeg har overvejet nogle af dem fra billigvvs, blandt andet: http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Haandvaskarmatur-m-bruser--Hansgrohe-Focus-S-Haandvaskbatteri-m-Haandbruser-u-Bundventil-Krom-561797.html
Selvom de kalder den et håndvaskemamatur så står der dog i beskrivelsen af det er et bidetamatur. Andet problem er så at med alle de håndbrusere på billigvvs skal man konstant holde knappen på håndbruseren inde for at der kommer vand ud. Det bliver måske lidt irriterende i længden. Hvad gør andre i samme situation?
Mht fliser så har jeg ikke mulighed for at lave gulvet om, det er kun vægfliserne der skal fornyes. Mener du altså et 10x30 bliver for store? hvis de bliver meget mindre end de klassiske 15x15 så bliver det jo nærmest en mosaik :)
Mvh Mads
Tak for super hurtigt resons.
jeg har overvejet nogle af dem fra billigvvs, blandt andet: http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Haandvaskarmatur-m-bruser--Hansgrohe-Focus-S-Haandvaskbatteri-m-Haandbruser-u-Bundventil-Krom-561797.html
Selvom de kalder den et håndvaskemamatur så står der dog i beskrivelsen af det er et bidetamatur. Andet problem er så at med alle de håndbrusere på billigvvs skal man konstant holde knappen på håndbruseren inde for at der kommer vand ud. Det bliver måske lidt irriterende i længden. Hvad gør andre i samme situation?
Mht fliser så har jeg ikke mulighed for at lave gulvet om, det er kun vægfliserne der skal fornyes. Mener du altså et 10x30 bliver for store? hvis de bliver meget mindre end de klassiske 15x15 så bliver det jo nærmest en mosaik :)
Mvh Mads
№ 3
Svar af Klaus
hej mads så er der kun dette amaratur hvor den selv holder på bruser funktion
se link
http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Haandvaskarmatur-m-bruser--Ideal-Standard-Haandvaskbatteri-m-omskifter-u-Bundventil-Krom-176773.html
ellers er der ikke rigtigt andet på market
ang. fliser så må der være mosaik?
ps 10*30 er også ok
mvh klaus
se link
http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Haandvaskarmatur-m-bruser--Ideal-Standard-Haandvaskbatteri-m-omskifter-u-Bundventil-Krom-176773.html
ellers er der ikke rigtigt andet på market
ang. fliser så må der være mosaik?
ps 10*30 er også ok
mvh klaus
№ 4
Svar af madsdj
Ja det var også det jeg har forstået. Men for eks. denne http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Haandvaskarmatur-m-bruser--Oras-Cubista-Haandvaskbatteri-m-bundventil-m-Haandbruser-Krom-278039.html forstår ikke hvorfor den lille tap/håndtag ikke bare kan drejes også blive der så vandet kommer fra bruseren uden at man behøver holde.
Har også læst om andre med samme problem/undren.
Jeg vil helst ikke have mosaik. Men er i tvivl om 10x30 bliver for store.
Har også læst om andre med samme problem/undren.
Jeg vil helst ikke have mosaik. Men er i tvivl om 10x30 bliver for store.
№ 5
Svar af Klaus
det laves ikke længer så det er kun den model jeg har givet dig hvor du ikke behøver at holder på knakken men bare skifte om til brus og bade.
10*30 er også fint
10*30 er også fint
№ 6
Svar af madsdj
Okay. Så må jeg prøve det. Mange tak for hjælpen!
№ 7
Svar af Klaus
velbekommen og tak for at du ville bruge hvors forum håber at du kunne bruge min hjælp.
like os på facebook og del budskabet ud så andre kan få gavn af gratis vvs hjælp
mvh klaus dansk vvsfourm
like os på facebook og del budskabet ud så andre kan få gavn af gratis vvs hjælp
mvh klaus dansk vvsfourm