Oprettet 30. nov. 2017

Utæt nymonteret bundventil

Stillet af Sellers Vand
Hejsa. Jeg har monteret ny bundventil i min håndvask. Tætnet med unigum. Men der løber vand ud langs gevindet. Mistænker de 2 overløbsshuller i ventilen. Hvordan lukker jeg for disse? Mvh Sellers

5 svar

№ 1

Svar af dan

dan Ekspert
hej velkommen til

grunden til at der løber vand ned langs gevindet er at den pakning som følger med til bundventilen i bunden og tætner ikke ordenligt og er i dårlig kvalitet.

vi som proff køber altid en en anden type pakning til selve bunden som stødder op til vasken,samtiddig er unigum lidt hård i forhold til hvad vi bruger.

tricket er din bundventil skal være 100 procent tør og det skal vasken også være ikke så meget som en fugtig plet,en lille go pølse ligges om toppen af bundventilen og så er den tæt første gang.

det er vigtigt at det tætning middel som du bruger mellem top bundventil og vask er lun så en tur på radiator sker der ikke noget ved så den er blød.

vi bruger ikke unigum men andet som er meget bedre så hvis du hil have jeg sender dig et kit må du sige til med den gummi pakning som jeg har beskrevet

hvis du er hurtig kan jeg købe det i morgen og sende det i weekenden

ps er der overløb på din vask?
№ 2

Svar af Sellers

Sellers
Hej Dan
Tak for hurtigt svar. Der er overløb i vasken. Så du synes jeg skal tætne bundventilens nederste pakning, i stedet for at bruge "kræfter" at evt lukke overløbshullerne. Ha en god dag
№ 3

Svar af dan

dan Ekspert
nej du skal bruge en anden pakning/tætnings ring på den nederste del i stedet for den der følger med.

se link:https://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Haandvasktilbehoer-Bundventiler-Diverse-leverandoerer--Flad-gummipakning-m-konisk-hals,-for-1-1-4-bundventil-573539.html

og en anden type everfix

så er du godt kørende
№ 4

Svar af dan

dan Ekspert
håber du fik løst din opgave og du er velkommen til at like hvor facebook side og give en lille kommentar på trust pilot

https://dk.trustpilot.com/review/danskvvsforum.dk
№ 5

Svar af Sellers

Sellers
Tak for hjælpen. Jeg brugte noget flydende pakning samt den tilhørende bundpakning og det holder tæt nu :-)