Oprettet 10. okt. 2019

Radiator suser

Stillet af Jkv Varme

Har 3 styk radiatorer der suser efter der er kommet ny ventil mv i den ene. Resten af radiatorerne er tavse som de skal være.

Termostaten er på retur siden.

Det er når de er lukkede.

Det er fjernvarme i et enfamilieshus.

Årsag?

 

Mvh

Jørn Vestergaard 

20 svar

№ 1

Svar af dan

dan Ekspert

hej velkommen til

normalt sætter man en termostat på fremløbet 

det kan være at der er sat en forkert ventil på det kan du se ved at der skal være en pil på ventilhuset og hvis den sidder på retur skal pilen vende væk fra radiator

har du et par billeder jeg kan se   

№ 2

Svar af Jkv

Jkv

Har desværre ikke billeder lige nu, men der er flere radiatorer der suser

№ 3

Svar af Jkv

Jkv

Og den sidder på returstrengen.

№ 4

Svar af dan

dan Ekspert

har du pumpe på dit system

№ 5

Svar af Jkv

Jkv

radiator suserIngen pumpe

 

№ 6

Svar af dan

dan Ekspert

ventil her vender rigtigt 

har du prøvet at give splitten lidt motion bag føler hoved 

du er også velkommen til at benytte hvor telefonservice som koster 100 kr ex moms så kan vi fejl finde pr tlf 

№ 7

Svar af Jkv

Jkv

Den har fået masser af motion. Den åbner og lukker også for varmen. Suser bare alligevel :(

№ 8

Svar af dan

dan Ekspert

har du en pumpe i kældren ?

№ 9

Svar af Jkv

Jkv

Nej. Ingen pumpe og ingen kælder.

№ 10

Svar af dan

dan Ekspert

er det alle ventiler der suser ?

jeg tænker at der er noget der hvor at fjernvarme kommer ind i huset at problemet ligger 

du kan evt ved lejelighed sende et par billeder af der du styrre din varme og dit varme vand

№ 11

Svar af Jkv

Jkv

radiator suser-1radiator suser-2radiator suser-3radiator suser-4radiator suser-5radiator suser-6

№ 12

Svar af Jkv

Jkv

Har lige oploaded nogle billeder. 

 

Det er den ene radiator der er værst, jeg har skiftet hele ventilen, men sat en hel ny pakdåse i også. 

Den startede nemlig med at suse helt vildt og gav fuld varme, derefter skiftede jeg ventil til en magen  til og skiftede til en helt ny pakdåse. 

Men der er fortsat en let susen i 2 af radiatorerne og meget lidt i en 3, og det er selvom de er slukket, og når de er slukket er de altså helt kolde så ingen varme  Ummidelbart. Vi har 9 radiatorer nedenunder og 5 ovenpå? Har prøvet st lufte alle ud idag også. 

№ 13

Svar af dan

dan Ekspert

har du hørt om lyden også er der hvor du har taget billeder?

№ 14

Svar af dan

dan Ekspert

prøv at rense din snavs samler på fjernvarme retur 

№ 15

Svar af Jkv

Jkv

Hej Dan, Ja ummiddelbart er lyden kun at finde på de 2 radiatorer der er forholdsvis tæt på hinanden, og så meget svagt på en længere væk i huset. Jeg har prøvet at lytte på alle. og de er somsagt helt kolde når de er slukket.

Hvad er og hvor sidder sådan en snavs samler ? :) 

 

 

№ 16

Svar af dan

dan Ekspert

hvor du bor i landet?

№ 17

Svar af dan

dan Ekspert

radiator suser-6

№ 18

Svar af dan

dan Ekspert

den messing prop i bunden men husk at lukke for fjernvarme først obs vandet er varmt og have en spand under  for der kommer en del vand

№ 19

Svar af Jkv

Jkv

Hej Dan, vi bor i Ebeltoft, jeg vil afprøve at rense den her i weekenden, tak, så håber jeg at jeg endelig kan få bugt på det :) det er den jeg har lave en rund ring rundt om ikk? radiator suser-7

№ 20

Svar af dan

dan Ekspert

jo prøv det elles må jeg høre et par kollega på mandag hva det kan skyldes