Oprettet 13. nov. 2025

Streger på radiatortermostaten

Stillet af sorensen84 Varme

Her om vinteren, så bliver jeg nødt til at sætte alle mine radiatortermostater på 3,5. Fryser simpelthen for meget, når de står på 3. Jeg undrer mig lidt over, hvad de to streger betyder mellem tallene. Er det grader? Når den står på 3, er det så ikke cirka 21 grader? Hvis man så sætter den på den første streg efter 3 er det så 22 grader, og den anden streg er 23 grader og 4 er 24 grader. Er det sådan, det er ment?

Så er mit spørgsmål, om det så er bedre at sætte termostaten på en af de streger i mellem 3 og 4 í stedet for at sætte den i midten. Har lige vedhæftet et billede, hvor I kan se, hvordan jeg har sat termostaten nu.

72ae81cb1e5693930908a8ae0fb8ae54.jpg

 

1 svar

№ 1

Svar af dan

dan Ekspert

Hej velkommen til 

Du kan gå ind på Danfoss hjemmeside her kan de fortælle dig alt