Oprettet 27. mar. 2018

Press samling eller lodning af skjult r&oslas

Stillet af dannijensen Vand

Hej i forummet

Vores forsikring er i gang med en reparation i forbindelse med en vandskade i brugsvandet til det varme vand i et badeværelse.

Badeværelset er lavet ved husets opførelse i 1977. Alle rør er kobberrør og har naturligvis været skjulte i betonen.

Nu har VVS'eren været og lave reparation. Den er udført med en press samling og røret skal igen nedstøbes i beton. Da badeværeslet blev lavet i 1977 brugte man ikke press samlinger.

Mit spørgsmål er:Må man så ved en reparation i da reparerer med en presssamling eller SKAL det være med en lodning som var det man gjorde i 1977.

På forhånd tak for svar.

Danni

7 svar

№ 1

Svar af dan

dan Ekspert

hvis den gamle kobber rør inst er lodet  skal den nye rep laves på samme måde div den skal lodes

№ 2

Svar af dannijensen

dannijensen

Det tænkte vi godt. Vi har ikke kunne finde ud af i hvilet reglement , bekendtgørelse eller lign vi kan finde dokumentationen. Kan du måske hjælpe os med det?

№ 3

Svar af dan

dan Ekspert

Det står ikke konkret skrevet ned skrevet men i skal kikke i 

http://bygningsreglementet.dk/

Og hvis du vil have jeg undersøger det tager vi lidt for at lede efter det

№ 4

Svar af dan

dan Ekspert

Ellers kan du kontakte dit lokale vandværk om reglerne i din forsyning

№ 5

Svar af dan

dan Ekspert

håber at vi kunne hjælpe og du er altid velkommen 

håber du vil like os på facebook samt trustpilot

https://dk.trustpilot.com/review/danskvvsforum.dk

vi har også telefonservice og salg af vvs 

№ 6

Svar af dan

dan Ekspert

 undskyld jeg forstyrrer:)

fik du løst opgaven 

№ 7

Svar af dannijensen

dannijensen

Fik snakket med en fra TEKNIQ (brancheforeningen) som fortalte at det ikke er lovligt at lave pressamlinger som bliver skjult. Hvis de gør det kan vi bede om dokumentation for at de må, og det kan de ikke skaffe for det findes ikke.