Oprettet 15. nov. 2017
mangler varme i radiatorer.
Hej.
Jeg har lige skiftet shunt ventilen og pumpen på mit oliefyr - Ny pumpe er en Grunfoss Alpha2.
Nu har jeg problemer med at få varme i mere en 3-4 radiatorer ud af 12 stk.
Fyret kører som det skal og der kommer masser af varme i fremløbsrøret, men det kommer kun til de første radiatorer.
Jeg har ikke haft disse problemer i de sidste 15 år og det enda med en mindre pumpe,
Radiatorer er udluftet, split og pakhus motioneret, så problemet er heller ikke der.
Og hele systemet er spulet igennem - 1 radiator af gangen.
Men det er ligesom om at der ikke er tryk nok på vandet til at komme helt rundt til alle radiatorer.
Pumpen kører på det højeste 25W og 0,2 m3/h - ved så ikke om 0,2 m3/h er godt nok ?
Jeg har lige skiftet shunt ventilen og pumpen på mit oliefyr - Ny pumpe er en Grunfoss Alpha2.
Nu har jeg problemer med at få varme i mere en 3-4 radiatorer ud af 12 stk.
Fyret kører som det skal og der kommer masser af varme i fremløbsrøret, men det kommer kun til de første radiatorer.
Jeg har ikke haft disse problemer i de sidste 15 år og det enda med en mindre pumpe,
Radiatorer er udluftet, split og pakhus motioneret, så problemet er heller ikke der.
Og hele systemet er spulet igennem - 1 radiator af gangen.
Men det er ligesom om at der ikke er tryk nok på vandet til at komme helt rundt til alle radiatorer.
Pumpen kører på det højeste 25W og 0,2 m3/h - ved så ikke om 0,2 m3/h er godt nok ?
4 svar
№ 1
Svar af dan
hej velkommen til
har du set om der et snavse filtre/samler på retur,for mig lyder det som om at der er en forstoppelse på retur et sted i systemet
mvh dan
har du set om der et snavse filtre/samler på retur,for mig lyder det som om at der er en forstoppelse på retur et sted i systemet
mvh dan
№ 2
Svar af Blauenfeldt
Hej Dan.
Nej, der er ikke en snavse samler.
Vandet kommer ikke ordentligt rundt i radiatorerne.
Kan du ikke svare på nedenstående ?
Pumpen kører på det højeste 25W og 0,2 m3/h - ved så ikke om 0,2 m3/h er godt nok ?
Nej, der er ikke en snavse samler.
Vandet kommer ikke ordentligt rundt i radiatorerne.
Kan du ikke svare på nedenstående ?
Pumpen kører på det højeste 25W og 0,2 m3/h - ved så ikke om 0,2 m3/h er godt nok ?
№ 3
Svar af dan
det kan jeg ikke svare på da du skal have fat i grundfoss det eneste jeg kan sige prøv at sætte pumpen op på 3 lige streger og ikke variabel se om det køre ellers kan du have en forstoppelse på retur på den streng som de radiator er på
№ 4
Svar af dan
har du fået snakket med grundfoss?