Oprettet 1. feb. 2014
ildelugtende vand fra brusearmatur
Hej, jeg har i længere tid fået ildelugtende vand ud af min bruser når vandet bliver tændt, troede i lang tid at det var afløbet, men lugten kom stort set inde vandet ramte afløbet. Fandt så ud af at det første vand som kommer ud af bruseren lugter meget grimt. Der er ikke andre vandinstallationer der gør det og den gør det også uden slange og brusehoved på.
9 svar
№ 1
Svar af Klaus
hej delta
det lyder underligt jeg kan ikke rigtig svare på det men jeg har en fornemlse på at det er det varme vand.
det kan skyldes at din varmvands beholder er gammel og der er godt med kalk iden.
du kan undersøge det ved at du kan prøve at åbne for det varme vand i håndvask efter at der ikke har været forbrug i en længer peroide.
under søg hvor gammel din varmtvands beholder er hvis du bor i en villa/hus bør der stå i bunden en årgang på beholdern.
håber det var en hjælp mvh klaus
du skal altid være velkommen til at vende tilbage med ydeligere spørgsmål
det lyder underligt jeg kan ikke rigtig svare på det men jeg har en fornemlse på at det er det varme vand.
det kan skyldes at din varmvands beholder er gammel og der er godt med kalk iden.
du kan undersøge det ved at du kan prøve at åbne for det varme vand i håndvask efter at der ikke har været forbrug i en længer peroide.
under søg hvor gammel din varmtvands beholder er hvis du bor i en villa/hus bør der stå i bunden en årgang på beholdern.
håber det var en hjælp mvh klaus
du skal altid være velkommen til at vende tilbage med ydeligere spørgsmål
№ 2
Svar af Deltaholyman
Hej Klaus, det kommer kun fra bruseren og det kommer selv om den måske ikke har været brugt i 3 timer så kommer lugten igen. Har du erfaring med om hvis armaturet sidder lidt på skrå, om der så kan stå noget vand der bliver dårligt og så kommer ud og hvad der evt. Kan gøres ved det.
Hilsen Torben
Hilsen Torben
№ 3
Svar af Klaus
det bør ikke være dit amaratur jo mindre det er en bygge markeds model (billig ).
det har ikke noget med at det sidder skævt.
du kan prøve af skifte det ud til en ny og god model
det har ikke noget med at det sidder skævt.
du kan prøve af skifte det ud til en ny og god model
№ 4
Svar af Deltaholyman
Det er et Grohe til en dyr pris og som er 9 mdr gammelt fra da vi overtog vores hus
№ 5
Svar af Klaus
hvor gammel er huset?
hvor gammel er badeværelset
hvor gammel er jers varmtvand beholder?
hvor tæt er jers varmtvand beholder på dit bade værlse
grunden til jeg spørger er så jeg kan få en fornemelse af din situiation ang lugt
hvor gammel er badeværelset
hvor gammel er jers varmtvand beholder?
hvor tæt er jers varmtvand beholder på dit bade værlse
grunden til jeg spørger er så jeg kan få en fornemelse af din situiation ang lugt
№ 6
Svar af Deltaholyman
Huset er fra 1972
Badeværelse installationer er fra 1972
Varmtvandsbeholder er fra 1988
Der er ca. 12 meter fra badeværelse
Badeværelse installationer er fra 1972
Varmtvandsbeholder er fra 1988
Der er ca. 12 meter fra badeværelse
№ 7
Svar af Klaus
ok tak
jeg vil starte med at under søge om lugten også kommer fra en anden vandhane på det varme vand jeg har en mistanke om det er jers varmtvand beholder.
den er ved at være op i årne og der har dannet sig meget kalk det kan godt afgive en lille lugt.
når i åbner for det varme vand så lugt lige stikke næsen ind under og om der ikke skulle være en snært af den samme lugt fra andre tappe steder.
det ville være en start at prøve dette i en peroide at i skal være meget opsat på at lugte på det varme vand i et par dage.
hvis i ikke kan lufte noget så hører jeg lige mine kolega hvad det ellers kunne være.
hvor lang tid har det stået på?
jeg vil starte med at under søge om lugten også kommer fra en anden vandhane på det varme vand jeg har en mistanke om det er jers varmtvand beholder.
den er ved at være op i årne og der har dannet sig meget kalk det kan godt afgive en lille lugt.
når i åbner for det varme vand så lugt lige stikke næsen ind under og om der ikke skulle være en snært af den samme lugt fra andre tappe steder.
det ville være en start at prøve dette i en peroide at i skal være meget opsat på at lugte på det varme vand i et par dage.
hvis i ikke kan lufte noget så hører jeg lige mine kolega hvad det ellers kunne være.
hvor lang tid har det stået på?
№ 8
Svar af Deltaholyman
Har ikke haft fornemmelsen af at det kommer ved andre haner ikke engang en snert af lugt, men vil da prøve de næste par dage at lugte andre steder. Det har stået på en halvanden måneds tid
№ 9
Svar af Klaus
Jeg vil prøve at høre nogle kolegaer om der kan være andre muligheder på dit problem
Mvh klaus
Ps.du må gerne like os på facebook og så har vi lige lavet en vvs service med rep af vand haner
Mvh klaus
Ps.du må gerne like os på facebook og så har vi lige lavet en vvs service med rep af vand haner