Oprettet 3. feb. 2016
Hvordan udlufter jeg mit varme i gulvet?
Hej.
Jeg har varme i mit gulv i min udestue (klinker).
Jeg kan se at rørene løber op på loftet fra fyret, og jeg kan hører at der er luft i systemet ved cirkulationspumpen. Mit spørgsmål er hvordan det udluftes?
Jeg har forsøgt forskellige ting, med at åbne for et rør, og lade vandet løbe, men der er stadig luft i systemet?
vh Patrick
Billede: http://imgur.com/uus7T1E
Jeg har varme i mit gulv i min udestue (klinker).
Jeg kan se at rørene løber op på loftet fra fyret, og jeg kan hører at der er luft i systemet ved cirkulationspumpen. Mit spørgsmål er hvordan det udluftes?
Jeg har forsøgt forskellige ting, med at åbne for et rør, og lade vandet løbe, men der er stadig luft i systemet?
vh Patrick
Billede: http://imgur.com/uus7T1E
5 svar
№ 1
Svar af dan
hej pafu
hvis dit fyr er i kælder plan og dit gulvvarme er på første plan er det eneste at skylde det igennem med vand tryk og lade det løbe i 5 min til alt luften er væk.
din pumpe kan nemmelig ikke skubbe det ud
mvh dan
hvis dit fyr er i kælder plan og dit gulvvarme er på første plan er det eneste at skylde det igennem med vand tryk og lade det løbe i 5 min til alt luften er væk.
din pumpe kan nemmelig ikke skubbe det ud
mvh dan
№ 2
Svar af PAFU
Hej Dan.
Mit fyr er i stueplan, og det er gulvvarmen også. Men vandslangerne løber fra fyret op på loftet, og ned i gulvet i stuen. Der er ca. 10 meter fra fyr til stue.
Skal jeg forstå det således at jeg skal åbne for en ventil et sted, og lade det løve indtil alt luft er ude?
vh Pafu
Mit fyr er i stueplan, og det er gulvvarmen også. Men vandslangerne løber fra fyret op på loftet, og ned i gulvet i stuen. Der er ca. 10 meter fra fyr til stue.
Skal jeg forstå det således at jeg skal åbne for en ventil et sted, og lade det løve indtil alt luft er ude?
vh Pafu
№ 3
Svar af dan
Prøv at kikke på loftet om du har en form for udlufter tag evt billeder så jeg kan se det.
Problemet ved at kører rør op og ned igen er at der skal ingen ting til at der kommer luft i systemet så jeg vil anbefale at hvis du ikke har udlufter på loftet skal du have det så løser du problemet
Mvh.dan
Problemet ved at kører rør op og ned igen er at der skal ingen ting til at der kommer luft i systemet så jeg vil anbefale at hvis du ikke har udlufter på loftet skal du have det så løser du problemet
Mvh.dan
№ 4
Svar af dan
Jeg er lidt nysgerrig om du har fået løst dit problem
№ 5
Svar af dan
like os på facebook