Hvilken vandhane til udendørs vandpost
Hej VVS'ere
Jeg har netop købt en næsten tom sommerhusgrund, hvor der dog er ført vand ind. Dette udmønter sig ved et lodret vandrør, der stikker op af jorden og nedenunder brønddækslet bagved skulle der så være en stophane (er jeg blevet fortalt). Vi vil gerne kunne drikke vandet, så jeg er ved at finde ud af, om det er helt enkelt eller der måske skal mere til.
Egentlig tænker jeg blot at sætte en hane på, men kan så læse mig frem til, at det skal være en dråbemærket hane, og det er fint nok. Det sørger jeg bare for.
Er en dråbemærket vandhane nok til, at vandet så kan drikkes?
Venlig hilsen
Susanne

1 svar
Svar af dan
Hej Susanne
Hvis du går efter en frase spulehane så skulle alt virke du skal bare lige se på vinklen om det er 1/2" eller 3/4_