Ekstra tank ved mit gasfyr
Hej
jeg har et gas fyr hvor der sider 2 beholder på er det normalt
Nedenstående har jeg prøvet at lave en skitse af instalationen
Vil der ske noget hvis jeg anullerede beholderen som går ud til gulvarmeshunten, jeg synes det er spild at den skal varme alt det vand op før det kommer ud i shunten, eller er det mig der tager fejl
håber i kan hjælpe tak på forhånd

3 svar
Svar af dan
hej velkommen til
ja det ser lidt mystik ud men jeg tror at det er en buffer tank som man laver til vamepumper eller jordvarme.
hvis du har gas fyr kan du sagtens fjerne den men og sørg for at se hvad temp er sat på shunten så den ikke brager afsted.
har du brug for materialer kan vi skaffe dem til dig
Svar af Recep
mange tak for dit svar, hvad vil du mene shunten skal stå på
Svar af dan
Jeg ville sætte den på ca 3 men bare sørg for at du har en fremløbs temperatur på max 30 grader hvis du har trægulve