Oprettet 6. sep. 2018

Ekstra tank ved mit gasfyr

Stillet af Recep Varme

Hej 

jeg har et gas fyr hvor der sider 2 beholder på er det normalt

Nedenstående har jeg prøvet at lave en skitse af instalationen

Vil der ske noget hvis jeg anullerede beholderen som går ud til gulvarmeshunten, jeg synes det er spild at den skal varme alt det vand op før det kommer ud i shunten, eller er det mig der tager fejl

håber i kan hjælpe tak på forhånd

ekstra tank ved mit gasfyr

 

3 svar

№ 1

Svar af dan

dan Ekspert

hej velkommen til

ja det ser lidt mystik ud men jeg tror at det er en buffer tank som man laver til vamepumper eller jordvarme.

hvis du har gas fyr kan du sagtens fjerne den men og sørg for at se hvad temp er sat på shunten så den ikke brager afsted.

har du brug for materialer kan vi skaffe dem til dig 

№ 2

Svar af Recep

Recep

mange tak for dit svar, hvad vil du mene shunten skal stå på

№ 3

Svar af dan

dan Ekspert

Jeg ville sætte den på ca 3 men bare sørg for at du har en fremløbs temperatur på max 30 grader hvis du har trægulve