Oprettet 3. sep. 2018

varmeveksler til brugsvand

Stillet af Nikod Vand

Hej Forum

Jeg har en Baxi (VXV MK4) fjernvarme-varmeveksler der i dag sender vand igennem en spiral i en varmvandsbeholder til mit brugsvand. 

Jeg kunne godt tænke mig at sløjfe vandtanken og vil derfor høre om man bare kan sende brugsvandet direkte igennem varmeveksleren, så det bliver varmet op når man skal bruge det. 

Jeg har ikke noget cirkulation på mit varme vand, så der er ikke den slags at tage hensyn til. 

 

Mvh

Nikolaj

3 svar

№ 1

Svar af dan

dan Ekspert

hej nikolaj 

man skal have en brugs vand veksler for at det kan lade sig gøre så hvis den kun har en varme veksler kan det ikke lade sig gøre.

du kan prøve at høre baxi om der er mulighed for at installere en brugsvand veksler i uniten

№ 2

Svar af dan

dan Ekspert

hvis du vil have vi under søger kan vi gøre det mod betaling

№ 3

Svar af Nikod

Nikod

Tak for svaret. Det givet jo nok meget god mening :-)

Mvh

nikolajy