Oprettet 20. jul. 2016
Korrekt rørinstallation til blandingsb
Hejsa!
Jeg er ved at lave badeværelse, og vil gerne vide om rørinstallationen til blandingsbatteriet til mit brusebad er korrekt installeret. Kan forstå at det er en gammel installation, men at den stadig er lovlig. Jeg er dog ikke helt sikker på om den er tæt, da jeg kan dreje på gevindene der går ud af væggen både med og mod uret, og jeg blev nødt til at gøre netop dette, da jeg monterede et andet blandingsbatteri. Har en idé i mit hoved om at jeg blot behøver at dreje gevindene med uret til de går helt i spænd, men ved ikke om dette er en god idé.
På billedet har jeg optegnet rørene med gevind der går ud af væggen i rød og drejeretningerne i gul.
[IMG]http://i65.tinypic.com/2my40lv.jpg[/IMG]
Håber I kan hjælpe og at jeg ikke behøver at kalde en VVS'er ud (er studerende, så penge er ikke det jeg har mest af ;) )
Med venlig hilsen
Jacob Nielsen
Jeg er ved at lave badeværelse, og vil gerne vide om rørinstallationen til blandingsbatteriet til mit brusebad er korrekt installeret. Kan forstå at det er en gammel installation, men at den stadig er lovlig. Jeg er dog ikke helt sikker på om den er tæt, da jeg kan dreje på gevindene der går ud af væggen både med og mod uret, og jeg blev nødt til at gøre netop dette, da jeg monterede et andet blandingsbatteri. Har en idé i mit hoved om at jeg blot behøver at dreje gevindene med uret til de går helt i spænd, men ved ikke om dette er en god idé.
På billedet har jeg optegnet rørene med gevind der går ud af væggen i rød og drejeretningerne i gul.
[IMG]http://i65.tinypic.com/2my40lv.jpg[/IMG]
Håber I kan hjælpe og at jeg ikke behøver at kalde en VVS'er ud (er studerende, så penge er ikke det jeg har mest af ;) )
Med venlig hilsen
Jacob Nielsen
5 svar
№ 1
Svar af dan
hej jacob man skal spænde med uret men jeg vil nu nok sig hvis den er så løs som du siger ville jeg nok pakke den om så du er sikker på at det er tæt i væggen
№ 2
Svar af 1986Jacob
Røret drejede da jeg spændte gevindet fra blandingsbatteriet med en svensknøgle, så det krævede lidt kræfter. Det kan ikke drejes med de bare hænder. Mener du stadig det skal tætnes?
№ 3
Svar af dan
jeg ville helst være på den sikre side og pakke det om med garn og slave,det har sikkert siddet der i mange år og så er det hele tøret ind så hvis man dejer det frem og tilbage kan du risikere det er utæt
№ 4
Svar af 1986Jacob
Tusind tak for hjælpen :)
№ 5
Svar af dan
det var så lidt du er altid velkommen:)