Oprettet 10. maj 2015
Kan høre fyret via radiatorerne i hele
Når oliefyret kører, kan vi høre en "syngen" i mange af radiatorerne i huset.
Fyret står i kælderen, og lyden er mest udpræget i stueetagen, mens den er mindre udtalt på 1. sal.
Kan man gøre noget ved det?
På forhånd tak.
Venlig hilsen Ole Dupont
Fyret står i kælderen, og lyden er mest udpræget i stueetagen, mens den er mindre udtalt på 1. sal.
Kan man gøre noget ved det?
På forhånd tak.
Venlig hilsen Ole Dupont
8 svar
№ 1
Svar af Klaus
hej ole
larmen kommer via rørne da en olie kedel larmer moget i forhold til hvad en nyer type kedel.
støjen er ikke rigtig til at komme af med jo mindre ar man vil invesere ind masse penge i af lyd isolere fyrrummet samt isolere rør og sætte stæj dæmper i mellem før og kedel.
jeg vil sige at det ikke kan betale sig og måskekan man stadig høre en lille smule
mvh klaus
larmen kommer via rørne da en olie kedel larmer moget i forhold til hvad en nyer type kedel.
støjen er ikke rigtig til at komme af med jo mindre ar man vil invesere ind masse penge i af lyd isolere fyrrummet samt isolere rør og sætte stæj dæmper i mellem før og kedel.
jeg vil sige at det ikke kan betale sig og måskekan man stadig høre en lille smule
mvh klaus
№ 2
Svar af OleDupont
Tak Klaus!
Lyden er blevet meget tydeligere, efter at jeg har skiftet cirkulationspumpen ud til en Grundfos Alpha2. Den gamle var også en Grundfos.
Det kunne jo være, at jeg i forbindelse med udskiftningen har fået skubbet et rør op mod noget, som sender resonansen videre.
Lyden er blevet meget tydeligere, efter at jeg har skiftet cirkulationspumpen ud til en Grundfos Alpha2. Den gamle var også en Grundfos.
Det kunne jo være, at jeg i forbindelse med udskiftningen har fået skubbet et rør op mod noget, som sender resonansen videre.
№ 3
Svar af Klaus
den burte ellers være støj svag i forhold til den gamle pumpe.
har du prøvet at sætte den på auto adabt der køre den efter behovet og skruger selv ned når der ikke er brug for så meget varme
har du prøvet at sætte den på auto adabt der køre den efter behovet og skruger selv ned når der ikke er brug for så meget varme
№ 4
Svar af OleDupont
Ja Klaus, men det, jeg mener, er, at pumpen i sig selv ikke er skyld i det, men at jeg måske har fået skubbet til et rør, som sender støjen videre ;-)
№ 5
Svar af Klaus
nej det har ikke noget med det at gøre.
hvis du høre banke lyde eller knirken i rørne er det fordi at enten gulv eller væg er for tæt om et rør.
når rør bliver varme udvider de sig og hvis de ikke har plads til at give sig kan det give lyde fra sig ved enten banke lyde eller knirken og lyden kommer ofte ved at fyret sender varme ud i anlæget og rørne bliver varme så der skal være ca 2 mm frit rundt om røret
hvis du høre banke lyde eller knirken i rørne er det fordi at enten gulv eller væg er for tæt om et rør.
når rør bliver varme udvider de sig og hvis de ikke har plads til at give sig kan det give lyde fra sig ved enten banke lyde eller knirken og lyden kommer ofte ved at fyret sender varme ud i anlæget og rørne bliver varme så der skal være ca 2 mm frit rundt om røret
№ 6
Svar af OleDupont
Vi taler forbi hinanden, men tak for dine kommentarer.
№ 7
Svar af Klaus
jeg har forstået om det skulle være at der var skubbet lidt til røret men det er der ikke for den pumpe der ikkert er sat ind passer med de gamle mål fra den gamle pumpe.
det er der for jeg er inde på andre lyde fra dit fyr som måske også kunne være en løsning.
hvis du hører en susen lød i de første radiator lige over fyr rummet er det pumpen der kører der måske kører med for stor hastighed.
kedlen som varmer på der brummer i dine rør som jeg beskrv før er der ikke så meget at gøre ved jo mindre man indvistere i den helt stor isolering af deværse rør og fyrrum samt adskiller rør fra kedel med en lyd dæmper.
udskyld jeg ikke har beskrevet mig ordenligt
mvh klaus
det er der for jeg er inde på andre lyde fra dit fyr som måske også kunne være en løsning.
hvis du hører en susen lød i de første radiator lige over fyr rummet er det pumpen der kører der måske kører med for stor hastighed.
kedlen som varmer på der brummer i dine rør som jeg beskrv før er der ikke så meget at gøre ved jo mindre man indvistere i den helt stor isolering af deværse rør og fyrrum samt adskiller rør fra kedel med en lyd dæmper.
udskyld jeg ikke har beskrevet mig ordenligt
mvh klaus
№ 8
Svar af Klaus
hvis du vil have at jeg ringer dig op kan du gå under kontakt vvsexpert skriv tlf nr så ringer jeg dig op.
andre kan ikke se det på denne måde kun mig.
som en lille extra ervice
andre kan ikke se det på denne måde kun mig.
som en lille extra ervice