Oprettet 13. jan. 2014
Afløb fra sikkerhedsventil
Vedr. afløb fra sikkerhedsventil på varmtvandsbeholder (solvarme).
Vores VVS-installatør har foreslået at afløbet føres direkte til kloak via 50 mm vandlås, der kun får vand fra sikkerhedsventilen. Er dette en acceptabel løsning. Jeg mener at der er meget stor risiko for at vandlåsen tørrer ud, hvilket vil medføre lugtgener.
Vores VVS-installatør har foreslået at afløbet føres direkte til kloak via 50 mm vandlås, der kun får vand fra sikkerhedsventilen. Er dette en acceptabel løsning. Jeg mener at der er meget stor risiko for at vandlåsen tørrer ud, hvilket vil medføre lugtgener.
1 svar
№ 1
Svar af Klaus
hej grethe
på en typisk vand inst. sidder der en 10 bar sikkerheds ventil som skal tage overtrykket på din varmtvands beholder.
mange varmt vandbeholder i dag er så hurtige at de varmer vandet hurtigt op at den overstiger 10 bar i beholdern (mest nyrer varmtvand beholder)
der er ikke noget galt med at koble afløb dirkte til kloark med vandlås, men som du inde på at den må ikke tører ud.
du kan kontrolere om din sikkerhedsventil smider over tryk ved at sætte en spand under og se hvor meget den smider på et par eller 3 døgn.
viser det sig at der ikke kommer noget i den periode vil jeg ikke kører den på kloark jo mindre der er andet der kører på samme system fek. man kan sætte en udslags vask på så er man sikker på at der er vand i vandlåsen.
ellers vil jeg fører den til nærmeste gulvafløb som der er forbrug på og hvor man er sikker på at den ikke tører ud.
ellers er du ned til at hælde vand i en gang i mellem
håber det var en hjælp
mvh klaus
ps vi har også en vandhane og div vvs rep. her på hjemme siden hvis det skulle være interesse
på en typisk vand inst. sidder der en 10 bar sikkerheds ventil som skal tage overtrykket på din varmtvands beholder.
mange varmt vandbeholder i dag er så hurtige at de varmer vandet hurtigt op at den overstiger 10 bar i beholdern (mest nyrer varmtvand beholder)
der er ikke noget galt med at koble afløb dirkte til kloark med vandlås, men som du inde på at den må ikke tører ud.
du kan kontrolere om din sikkerhedsventil smider over tryk ved at sætte en spand under og se hvor meget den smider på et par eller 3 døgn.
viser det sig at der ikke kommer noget i den periode vil jeg ikke kører den på kloark jo mindre der er andet der kører på samme system fek. man kan sætte en udslags vask på så er man sikker på at der er vand i vandlåsen.
ellers vil jeg fører den til nærmeste gulvafløb som der er forbrug på og hvor man er sikker på at den ikke tører ud.
ellers er du ned til at hælde vand i en gang i mellem
håber det var en hjælp
mvh klaus
ps vi har også en vandhane og div vvs rep. her på hjemme siden hvis det skulle være interesse