Oprettet 7. dec. 2015
Ventilator på badeværeslet
Hej!
Jeg fik fornylig sat en ny ventilator op på mit badeværelse af en elektriker. Det var en model ligesom denne; http://www.direkte-el.dk/thermex-ventilator-edm-100-z-m-kuglelejer.html
Den er i hvert fald med snor, kuglelejer og lampe. Men elektrikeren efterlod ikke en specifikation over produktet. Jeg kan derfor ikke finde ud af om ventilatoren lukker igen, når den slukkes. Den sidder helt oppe ved loftet, så kan ikke en gang kigge "ind i" den, når jeg står oppe på en stol. Problemet ligger lidt i, at jeg føler, at der er blevet koldere på badeværelset/entréen og helt ind i mit soveværelse efter at ventilatoren er blevet sat op. Måske jeg ikke har lukket den, men ved ikke hvordan? (ved selvfølgelig godt, at vejret har ændret sig, men forstår den drastiske ændring i temperaturen indenfor)
Jeg håber, at I forstår mit spørgsmål - og muligvis har et/en svar/løsning på mit "problem"
På forhånd tak :-))
Mvh. Jacob Nielsen
Jeg fik fornylig sat en ny ventilator op på mit badeværelse af en elektriker. Det var en model ligesom denne; http://www.direkte-el.dk/thermex-ventilator-edm-100-z-m-kuglelejer.html
Den er i hvert fald med snor, kuglelejer og lampe. Men elektrikeren efterlod ikke en specifikation over produktet. Jeg kan derfor ikke finde ud af om ventilatoren lukker igen, når den slukkes. Den sidder helt oppe ved loftet, så kan ikke en gang kigge "ind i" den, når jeg står oppe på en stol. Problemet ligger lidt i, at jeg føler, at der er blevet koldere på badeværelset/entréen og helt ind i mit soveværelse efter at ventilatoren er blevet sat op. Måske jeg ikke har lukket den, men ved ikke hvordan? (ved selvfølgelig godt, at vejret har ændret sig, men forstår den drastiske ændring i temperaturen indenfor)
Jeg håber, at I forstår mit spørgsmål - og muligvis har et/en svar/løsning på mit "problem"
På forhånd tak :-))
Mvh. Jacob Nielsen
7 svar
№ 1
Svar af Klaus
hej undskyld det forsinket svar:(
sidder din ventilator på ydervæggen så der kan komme luft ude fra? gør den det skal der sidde en klap ventil ude på yder væggen så der ikke kan komme så meget vind ind i huset
http://www.billigvvs.dk/Ventilation-Klima-Bad-ventilatorer-Oevrige--Thermex-Vindstop-oe100-mm-til-murroer-213581.html
eller noget der hen af
mvh klaus
sidder din ventilator på ydervæggen så der kan komme luft ude fra? gør den det skal der sidde en klap ventil ude på yder væggen så der ikke kan komme så meget vind ind i huset
http://www.billigvvs.dk/Ventilation-Klima-Bad-ventilatorer-Oevrige--Thermex-Vindstop-oe100-mm-til-murroer-213581.html
eller noget der hen af
mvh klaus
№ 2
Svar af Jacobn
Hehe, det gør intet!
Altså selve ventilatoren sidder inde på badeværeslet. Jeg har vedlagt et billede af indre- og ydrevæggen; http://imgur.com/a/1vtn8
Hvordan fungerer det vindstop, som du har linket? Der står; "Lukker, når ventilatoren ikke er i drift" Hvordan kan den gøre det?
Men det har også været værst disse dage, hvor vi har haft besøg af storme og meget vind.
Mvh. Jacob Nielsen
Altså selve ventilatoren sidder inde på badeværeslet. Jeg har vedlagt et billede af indre- og ydrevæggen; http://imgur.com/a/1vtn8
Hvordan fungerer det vindstop, som du har linket? Der står; "Lukker, når ventilatoren ikke er i drift" Hvordan kan den gøre det?
Men det har også været værst disse dage, hvor vi har haft besøg af storme og meget vind.
Mvh. Jacob Nielsen
№ 3
Svar af Klaus
Jeg kan ikke helt huske hvordan det foregår men mener der sidder en lille fjeder som holder ingen på klappen.
Så når din ventilator blæser den ud og så åbner klappen.jeg tror også der er et stop i så den ikke kan blæse ind i huset.
Jeg vil gerne undersøge det hvis du vil
Mvh klaus
Så når din ventilator blæser den ud og så åbner klappen.jeg tror også der er et stop i så den ikke kan blæse ind i huset.
Jeg vil gerne undersøge det hvis du vil
Mvh klaus
№ 4
Svar af Jacobn
Okay, så det vindstop skal sidde udenfor, altså der hvor den "grå skærm" sidder nu?
Mvh. Jacob Nielsen
Mvh. Jacob Nielsen
№ 5
Svar af Klaus
Der står på det link til billig vvs at den sættes ind i røret på ventilator som sidder inden for
№ 6
Svar af Jacobn
Ja okay. Må lige få undersøgt omkredsen.
№ 7
Svar af Klaus
jeg er ret sikker på at den er ø 100 mm så du skal have den jeg har sendt et link til dig