Oprettet 29. okt. 2021
Udnyttelse af restvarme i fjernvarme
Jeg skal energirenovere mit hus. I den forbindelse skal der installeres ventilation med varmegenvinding.
mit spørgsmål grå på om det er muligt / lovligt at sende returvandet fra fjernvarmen en tur igennem en eftervarmeflade i ventilationen - for på den måde at hive de sidste 5-10 grader ud af vandet.
ved godt at det ikke er då meget energi jeg får id sf det. Men jeg får rabat på varmen hvis jeg køler ekstra ned. Og så er der jo også det miljømæssige i sagen.
med venlig hilsen
jens
1 svar
№ 1
Svar af dan
Hej velkommen til
Du skal høre din fjernvarme udbyder om du må for dem eller om de har andre løsninger