Oprettet 8. okt. 2017

Kan ikke få porcelænskappen af mi

Stillet af Chloe Sanitet
Hej :)

Jeg forsøger at få porcelænskappen af mit IFö Sign toilet, da der ikke længere løber vand igennem det, så jeg kan ikke skylle ud. Derfor ville jeg prøve at skille det lidt ad og kigge på det indeni.

Jeg har set flere videoer om hvordan man får kappen af denne model, men det er som om, at kappen på mit toilet binder. Hvor voldelig skal man være?

Deruover har mit toilet ikke skruer i bunden jeg kan løsne - i stedet er der i hver sider to plastictapper, der kan drejes.

Har I nogen ide om, hvad jeg kan gøre forkert?

Jeg vedhæfter lige et par links til billeder af toilettet :)


http://i64.tinypic.com/fxv3ub.jpg

http://tinypic.com/r/14jly8l/9

http://tinypic.com/r/2ykb6mt/9

11 svar

№ 1

Svar af Chloe

Chloe
Jeg sender lige et par links til billeder af toilettet :)


http://i64.tinypic.com/fxv3ub.jpg

http://tinypic.com/r/14jly8l/9


http://tinypic.com/r/2ykb6mt/9
№ 2

Svar af dan

dan Ekspert
Hej velkommen til

Har du fjernet de to skruger i bunden af wc

Har du gjort det er det lige til af trække hele cisterne kappen af
№ 3

Svar af Chloe

Chloe
Hej Dan :) Der sidder ikke nogen skruer under cisternen, det er det, der er mærkeligt.

De eneste skruer der er, sidder lige under toiletbrættet, og jeg er ret sikker på at de ikke løsner porcelænskappen? Jeg vedhæfter lige et link til de skruer der er, så du kan se

http://tinypic.com/r/fadfv4/9
№ 4

Svar af dan

dan Ekspert
Kik bag ved wc under cisterne eller tag en hånd og mærke og du kan mærke noget for der skal sidde to skruer
№ 5

Svar af dan

dan Ekspert
nu er jeg lige kommet bag en cpu det er en ifø cera nova du skal skruge den plastik ving møtrik af i begge sidder

http://tinypic.com/view.php?pic=2ykb6mt&s=9#.WdnKiWi0Pcs
№ 6

Svar af dan

dan Ekspert
håber du fandt ud af det


ps vi kan godt skaffe reservedele til den hvis der skulle være
№ 7

Svar af dan

dan Ekspert
har du fået cisterne af wc ?
№ 8

Svar af Chloe

Chloe
Desværre ikke :(
Takket være dig har jeg da nu fundet ud af modellen hedder ceranova :)

De der plastic låsevinger har jeg drejet og møtrikken indeni har jeg skruet hvad jeg tror er forholdsvis løse vha en topnøgle. Men det bliver ved med at binde, så jeg kan sgu ikke få kappen af. Burde det ikke være lige til at rokke af, sådan uden at være alt for voldelig?
№ 9

Svar af dan

dan Ekspert
du bør få den af nu ved at vrikke lidt i den og trække den op

ellers hvis du bor på i kbh eller omegenen kan vi se på det for dig
№ 10

Svar af dan

dan Ekspert
er det lykkes at få den af
№ 11

Svar af dan

dan Ekspert
har du klaret den